سیگنال مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین به بازار طلا

سیگنال مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین به بازار طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد کاهش به 1905 دلار و 38 سنت رسید.

در حالی که مقام های روسی و اوکراینی مذاکرات آتش بس را آغاز و کشورهای غربی تحریم ها علیه مسکو را شدت بخشیده اند و این عوامل موجب کاهش تقاضا برای خرید تقاضا برای سرمایه گذاری امن شده قیمت طلا روز سه شنبه شاهد اندکی کاهش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد کاهش به 1905 دلار و 38 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.33 درصد افزایش به 1906 دلار و 90 سنت رسید.

به گزارش رویترز، مذاکرات آتش بس بین مقام های روسی و اوکراینی روز گذشته در حالی در بلاروس آغاز شد که روسیه با گذشت 4 روز از آغاز درگیری با تحریم های اقتصادی فزاینده ای مواجه شده است.

طلا در هنگام بروز وضعیت های پیش بینی نشده سیاسی و مالی همواره به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری تلقی می شود و از ابتدای ماه فوریه تاکنون شاهد رشد حدودا 6.5 درصدی بوده است. هفته گذشته قیمت فلز زرد به بالاترین رقم 18 ماه گذشته یعنی 1973 دلار و 96 سنت رسید.

روز دوشنبه بانک مرکزی روسیه نرخ سود بانکی را از 9.5 درصد به 20 درصد افزایش داد و برخی اقدامات دیگر جهت جلوگیری از خروج سرمایه را به اجرا گذاشت. اما رییس بانک مرکزی این کشور گفته تحریم ما مانع از فروش ارز جهت تقویت روبل شده است.

تعداد شرکت های غربی ای که انتظار می رود بازار روسیه را ترک کنند رو به افزایش است و شرکت هایی همچون بی پی و شل از خارج کردن سرمایه های خود از صنعت انرژی این کشور سخن گفته اند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با 0.2 درصد افزایش به 1029.02 تن رسید.

 

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد