شاخص بورس باز هم ریزشی شد / چرا شاخص امروز منفی شد؟

شاخص بورس باز هم ریزشی شد / چرا شاخص امروز منفی شد؟

در پایان بازار امروز، شاخص کل بورس با 1397 واحد منفی در کانال یک میلیون و 436 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز با افت دو شاخص بورس به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس با 1397 واحد منفی در کانال یک میلیون و 436 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن هم با سه هزار واحد افت در محدوده 398 هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز به چهار هزار و300 میلیارد تومان رسید. همچنین امروز فملی، شپنا و حکشتی بیشترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشتند.

پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز شستا، شپنا و فملی بودند همچنین بیشترین حجم معامله هم برای خودرو، خساپا و فلوله ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به پنج هزار و 60 میلیارد تومان رسید. همچنین بیش از 555 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد 66 نماد و افت بیش از سه درصد 333 نماد اتفاق افتاد.

بازار امروز در حالی به کار خود پایان داد که اغلب نمادها و گروه‌ها قرمزپوش بودند و اگر چه شاخص فقط هزار واحد افت را ثبت کرد اما بقیه نمادها با کاهش قیمت همراه شدند.

کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کردند در حال حاضر علت مهمی برای ریزش شاخص کل پیدا نمی‌شود و به نظر می‌رسد روزهای آینده روند بازار سرمایه متعادل‌تر از هفته قبل باشد.

ایمان ريیسی، کارشناس بازار سهام درباره روند فعلی بازار سهام می‌گوید: بورس هزار دلیل برای رشد و دلایل انگشت شماری برای افت دارد. فروش اوراق دولتی و صحبت‌های پیرامون مذاکرات را می‌توان به عنوان هیجان‌های منفی برای کاهش شاخص نام برد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد