پیش‌بینی قیمت طلا در شب یلدا / چرا خرید سکه زیاد شد؟

پیش‌بینی قیمت طلا در شب یلدا / چرا خرید سکه زیاد شد؟

قیمت طلا در بازار ایران نوسان دارد. نوسان قیمت‌ها باعث عقب‌نشینی خریداران مصنوعات طلا شده است. این در حالی است که این روزها متقاضی برای خرید سکه زیاد شده است. آیا نوسان قیمت طلا در روزهای پایانی آذر ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طلا در بازارهای جهانی هم گران شد. هر انس طلا در بازارهای بین‌المللی با قیمت یک هزار و 807 دلار معامله می‌شود. در بازار ایران نیز طلا به دلیل نوسان قیمت دلار گران شد.

فروشندگان طلا می‌گویند افزایش نوسان قیمت طلا باعث شده خریداران از این بازار عقب‌نشینی کنند. در مقابل اما حباب سکه به دلیل افزایش تقاضا در این بازار زیاد شده است.

البته علاوه بر افزایش انس جهانی طلا ابهام از آینده مذاکرات باعث شده که بازارها نسبت به گذشته نوسان بیشتری داشته باشند. آیا با این شرایط، امید برای کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

در همین مورد ريیس اتحادیه طلای تهران با اشاره به پیش‌بینی خود از بازار گفت: زمانی که قیمت طلا نوسان دارد تقاضا برای خرید طلا فروکش می‌کند. با توجه به نوسان قیمت دلار ممکن است در هفته آینده نوسان قیمت طلا بیشتر شود.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز توضیح داد: حباب سکه به 450 هزار تومان رسیده است. این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بخش سکه بیشتر شده است. علت افزایش تقاضای سکه عدم دریافت نرخ کارمزد و ارزش افزوده است.

او بیان کرد: اکنون با توجه به نوسان قیمت طلا مصنوعات چندان داد و ستد نمی‌شود. یعنی تقاضا برای خرید مصنوعات نو زیاد نیست.

مذاکرات طلا را ارزان می‌کند؟

گویا آینده مذاکرات نقش قابل توجهی در قیمت دلار و طلا دارد. فروشندگان طلا هم چشم به مذاکرات ایران و آمریکا دوخته‌اند. از این‌رو خرید و فروش طلا در حجم زیاد نیز گویا متوقف شده است.

هفته گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: « به دلیل شروع دور دوم مذاکرات در هفته آینده پیش‌بینی قیمت طلا سخت شده است. چرا که عوامل متعددی در قیمت طلا نقش دارد که در این وضعیت پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را برای فعالان این بازار سخت می‌کند.»

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در آذر 1400 را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد