ورود سامانه بارشی به کشو از فردا

ورود سامانه بارشی به کشو از فردا

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا سه شنبه از بارش برف و باران تا روز جمعه در 23 استان خبر داد.

به گزارش بورس نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

فردا سه شنبه با ورود سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان رگبار باران و وزش باد شدید و در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، لرستان و ارتفاعات غربی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز چهارشنبه ضمن تقویت بارش در استان‌های یادشده، بارش استان‌های ایلام، همدان، البرز و قزوین را در بر می‌گیرد. روز پنجشنبه سامانه بارشی در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان، گیلان و مازندران و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود.

همچنین در شمال استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش بینی شده است. روز جمعه در شمال سمنان، شرق تهران، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان، شمال خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی، سواحل دریای خزر و نوار مرزی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور افزایش 8 تا 12 درجه دما پیش بینی می‌شود. مجددا روز پنجشنبه سواحل دریای خزر و روز جمعه شمال شرق کشور با افت محسوس 6 تا 10 درجه‌ای دما روبرو خواهد شد.

امروز شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان و سواحل دریای خزر، چهارشنبه غرب دریای خزر، چهارشنبه و پنج شنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است. همچنین طی روز‌های چهارشنبه پنجشنبه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و روز‌های پنجشنبه و جمعه در شرق و شمال شرق وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد