سود نقدی 450 ریالی به ازای هر سهم شرکت بورس تهران

سود نقدی 450 ریالی به ازای هر سهم شرکت بورس تهران

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس تهران، سود نقدی 450 ریالی به ازای هر سهم تصویب شد. همچنین مجمع عمومی فوق العاده این شرکت با افزایش سرمایه 250 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت بورس اوراق بهادار تهران، روز پنجشنبه 31 تیر 1400 راس ساعت 16، مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران با حضور بیش از 2 هزار نفر از سهامداران حقوقی و حقیقی معادل 60 درصد از سهامداران تشکیل شد.

در ابتدای جلسه و به استناد ماده 101 قانون تجارت و 26 اساسنامه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، امیر تقی خان تجریشی، ريیس هیات مدیره، به عنوان رییس جلسه مجمع تعیین شد.

رییس جلسه از ارسلان محتشم امیری، نماینده کارگزاران و حسین بوستانی، نماینده نهادهای سرمایه گزاری به عنوان ناظرین جلسه، مجید زراعتی، نماینده سهامداران حقیقی به عنوان دبیر جلسه و سید مهدی پارچینی به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار  برای حضور در جایگاه دعوت کرد.

همچنین علی صحرايی به عنوان مدیرعامل بورس تهران، علی علیزاده گیاشی معاونت پشتیبانی و رویا مهدی زاده نماینده حسابرس و بازرس قانونی از موسسه حسابرسی هوشیار بهمند در جایگاه حضور یافتند.

در ادامه این جلسه علی صحرايی، مدیرعامل بورس تهران، ضمن تشکر از تمامی سهامداران برای حضور در مجمع، گزارش هیات مدیره به مجمع را برای سهامداران بورس تهران قرايت کرد و به پرسش‌های مطرح شده از طرف سهامداران پاسخ داد. سپس حسابرس و بازرس قانونی شرکت بورس تهران گزارش حسابرسی و بازرسی خود را در جلسه مجمع قرايت کرد.

بر اساس این گزارش، در مجمع بورس اوراق بهادار تهران معاملات موضوع ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت قرايت و مورد تنفیذ قرار گرفت، صورت های مالی منتهی به 30 اسفند 1399 بررسی و تصویب شد و با موافقت سهامداران شرکت بورس، پرداخت 450 ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

همچنین در مجمع عمومی عادی سالانه بورس اوراق بهادار تهران روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد. موسسه حسابرسی "هوشیار بهمند" به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی "بهمند" نیز به عنوان بازرس قانونی علی البدل تعیین شدند. حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی برای سال 1400 تصویب شد.

با توجه به اینکه یکی از وظایف بورس تهران گسترش فرهنگ سرمایه گذاری است، برای ارتقا سواد مالی و آموزش های فرهنگ سرمایه گذاری در سال 1400 مبلغ 12 میلیارد ریال به تصویب مجمع رسید.

در خاتمه این جلسه در راستای انجام مسيولیت‌های اجتماعی و ملی شرکت، مصوب شد که در سال 1400 مبلغ 12 میلیارد ریال به مصارف عام المنفعه برسد.

سرمایه بورس تهران 14000 میلیارد ریالی می شود

همچنین در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده بورس تهران نیز برگزار شد. در این مجمع افزایش سرمایه 250 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به تصویب رسید.

با توجه به برنامه ارایه شده، مصوب شد بورس تهران سرمایه خود را از مبلغ 4000 میلیارد ریال به مبلغ 14000 میلیارد ریال معادل 250 درصد از محل سود انباشته (7600 میلیارد ریال) و اندوخته احتیاطی (2400 میلیارد ریال) افزایش دهد. همچنین با توجه به تغییر سرمایه شرکت، اصلاح ماده 8 اساسنامه نیز تصویب شد.

برای دریافت و مشاهده کامل گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه، اینجا را کلیک کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد