دیگر خبری از رانت در مزایده‌های سازمان اموال تملیکی نیست

دیگر خبری از رانت در مزایده‌های سازمان اموال تملیکی نیست

ایلنا: معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اصلاح ساختاری در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات ایجاد شفافیت در مزایده‌هاست که باعث از...

به گزارش ایلنا، سیدعبدالمجید اجتهادی،  درباره برنامه های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به حضور ريیس‌جمهور در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان بوشهر گفت: در آن زمان شاهد وضعیت بسیار نامطلوب نگهداری کالا و حجم انبوه کالاها بودیم. برخی از آن کالاها بیش از 10 سال دپو شده بود و همین امر موجب ريیس جمهور دستور بدهد که ظرف سه ماه ساختار این سازمان اصلاح شود و وضعیت کالا تعیین و تکلیف شود.

وی افزود: مدتی بعد از حضور ريیس جمهور، ريیس قوه قضايیه نیز انبارهای سازمان در تهران حضور پیدا کرد. املاک تملیکی یک موضوع بین دو قوه است و هم قوه مجریه و هم قوه قضايیه به جهت صدور آرای مربوط به پرونده های این کالاها در این زمینه داخلی هستند. در حقیقت تعامل دو قوه باعث تعیین و تکلیف کالاها شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از اعمال تغییرات مدیریتی پس از دستور ريیس جمهور گفت و بیان کرد: با کارهای جهادی که صورت گرفت و برنامه های دولت با حمایت قوه قضايیه، ساختار اموال تملیکی که از سال 70 بدون تغییر باقی مانده بود را اصلاح کردیم.

وی درباره تعیین و تکلیف وضعیت کالاها اظهار کرد: آرای تعدادی زیادی از این کالاها صادر نشده بود. آرای برخی دیگر از کالاها صادر شده بود اما ابلاغ نشده بود و یا ابلاغ شده بود ولی به دلیل آن که نظمی وجود نداشتند در پرونده ها درج نشده بودند.

اجتهادی ایجاد شفافیت در برگزاری مزایده ها یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و گفت: تا پیش از این شفافیت مورد نظر در این امر وجود نداشت اما با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حراج های حضوری به طور شفاف برگزار شد. این ایجاد شفافیت و تبلیغی که صورت گرفت، سبب شد رانتی که در این زمینه وجود داشت از بین برود و عموم مردم و تجار بیشتری در مزایده ها شرکت می کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد