بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(27آذر) / شپدیس با اقبال 34میلیاردی حقیقی ها روبرو شد

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(27آذر) / شپدیس با اقبال 34میلیاردی حقیقی ها روبرو شد

افراد حقیقی امروز 100میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی و همچنین سهام بیمه...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 100میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و 320میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 24درصد یعنی 550میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «شپاکسا» و «وپاسار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شپدیس»، «بورس» و «خودرو» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل 32میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی پردیس با برتری 34میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 30نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 63نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 140میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 200میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد