جریمه پرمصرف ها در قبوض آب بر اساس قانون جوانی جمعیت و برای حمایت از فرزندآوری است

جریمه پرمصرف ها در قبوض آب بر اساس قانون جوانی جمعیت و برای حمایت از فرزندآوری است

اخیرا در فضای مجازی مطلبی در حال انتشار است که در آن عنوان شده در قبض آب مشترکان مبلغی با عنوان جوانی جمعیت اخذ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد تا برای سال 1401 اجرایی شود که مبلغ 100 تومان به ازای هر متر مکعب آب از مشترکانی که بالای الگوهای تعیین شده مصرف دارند، بر اساس این قانون اخذ خواهد شد و هم‌اکنون در قبض آب مشترکان پرمصرف درج شده است.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همین راستا اعلام کرد که مبلغ و ردیف نوشته شده در قبض فقط در قبض مشترکان پر مصرف اعمال و درج شده و برای سایر مشترکان چنین موضوعی صحت ندارد.

بر اساس پیگیری‌ها در ماده 72 قانون جوانی جمعیت آمده که دولت مکلف است جهت اجرای احکام این قانون بودجه لازم را در قوانین بودجه سنواتی و در ردیف‌های مشخص از محل درآمدهای ذیل برحسب نیاز تامین و اختصاص دهد.

در بند «ر» تبصره یک ماده 72 قانون جوانی جمعیت آمده است: 100 درصد درآمد حاصل از افزایش هزار ریال (100 تومانی) به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب شهری مشترکان پرمصرف آب از طریق شرکت‌های آبفای شهری و به حساب خزانه واریز شود.

بر اساس این گزارش، وزارت نیرو جهت تشویق شهروندان برای کاهش مصرف آب و برق مشوق ها و جریمه هایی را اعلام کرده است. ازجمله آنها می‌توان به پاداش 20 برابری در ازای صرفه جویی برق نام برد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد