عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران از بازار طلا / بازار طلا راکد شد

عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران از بازار طلا / بازار طلا راکد شد

طلای 18 عیار با دو هزار تومان افزایش به یک میلیون و 60 هزار تومان رسید. دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: بازار راکد است و سرمایه‌گذاران از خرید طلا عقب‌نشینی کردند اما پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هر چند بازار طلا راکد است و قیمت انس جهانی با دو دلار کاهش با قیمت یک هزار و 722 دلار معامله شده است اما قیمت طلا و سکه در بازار ایران اندکی گران شد. دبیر اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: با آن که بازار راکد است و سرمایه‌گذاران از خرید طلا عقب‌نشینی کرده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

نادر بذرافشان معتقد است که افزایش اندک قیمت طلا و سکه به نوسان دلار و گشایش سیاسی ایران با اتحادیه اروپا مربوط می‌شود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس به رویترز گفته است: «آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. تصور می‌کنم روند اصلی طلا کاهشی است.»

سکه چقدر گران شد؟

قیمت سکه نسبت به دیروز چقدر نوسان داشت؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با دو هزار تومان افزایش به یک میلیون و 60 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با 30 هزار تومان افزایش با قیمت 10 میلیون و 790 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با 50 هزار تومان کاهش با قیمت شش میلیون و 450 هزار تومان فروخته شد. ربع سکه با 30 هزار تومان افزایش با قیمت چهار میلیون و 130 هزار تومان داد و ستد شد اما سکه گرمی با 20 هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و 330 هزار تومان معامله شد.

روز گذشته اما سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود:« قیمت طلا و سکه فردا ثابت باقی بماند.» پبش‌بینی که تا حدودی محقق شد و قیمت طلای 18 عیار را دو هزار تومان گران کرد.

 

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 16 فروردین / طلا گران شد؟

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای طلا، صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز را مشاهده کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد