رویداد «استارت آپ ویکند شاهد» برگزار شد

رویداد «استارت آپ ویکند شاهد» برگزار شد

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: نخستین رویداد. «استارت آپ ویکند شاهد» در مرکز رشد و شکوفایی شاهد دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

خواندن 2 دقیقه 

به گزارش بورس نیوز، عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر اظهار کرد: حدود دو هزار و یکصد ایثارگر در حوزه‌های مختلف از جمله «سلامت» در دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر عضویت دارند و امیدواریم شاهد پیشرفت این عزیزان با توجه به تخصص و تحصیلات آن‌ها باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته فرایند اجرایی حمایت از فعالان این عرصه آغاز شد و حدود 100 طرح معرفی شد که نشان از ظرفیت‌های مطلوب در ایثارگران دارد. خوشبختانه با حمایت و پشتیبانی معاون اول رییس جمهوری و سازمان‌های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران این فرایند و رویداد اجرایی شده است که جای تشکر دارد.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ایثارگران و نخبگان وجود دارد باید این عزیزان مورد حمایت و پشتیبانی بیشتر قرار گیرند و تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن این رویداد انجام می‌دهیم.

مهری توضیح داد: در این رویداد تیم‌های حاضر طرح‌های نوآورانه خود را ارايه و مورد نقد و نظر داوران قرار دادند و در پایان طرح‌های برتر را معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

استارت آپ ویکند برنامه‌ای جهانی است که تاکنون در بیش از یک هزار شهر دنیا (135 کشور) برگزار شده و شبکه‌ای وسیع از کارآفرینان را گرد هم آورده است.

ویژگی اصلی این رویداد، طوفان فکری و بررسی ایده‌ها است؛ ولی چیزی که بیشتر از آن اهمیت یافته تاکید زیاد روی اجرای آن ایده‌ها است.

در استارتاپ ویکند فقط صحبت از تيوری نیست؛ خیلی سریع و بدون معطلی ایده‌های مناسب اجرا می‌شوند. معمولا ایده‌هایی در این رویداد مورد استقبال قرار می‌گیرند که در گام اول، مدل کسب و کار مناسبی داشته باشند و در گام دوم، ایده‌های خلاقانه‌ای باشند که با وجودشان مفهومی جدید را به جامعه عرضه کنند. اگرچه ایده‌های خلاقانه ریسک سرمایه گذاری بیشتری دارند، ولی از آن طرف، بازاری بکر و دست نخورده‌تر را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهند.


  • بیشتر بخوانید:
ورود صنایع دستی به حوزه NFT

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد