افت قیمت بیت‌کوین و ارز های بازاری در مقابل ثبات رمزارز های کارآمد

افت قیمت بیت‌کوین و ارز های بازاری در مقابل ثبات رمزارز های کارآمد

قیمت بیت کوین امروز به همراه سایر ارز‌های دیجیتال با کاهشی جدی همراه شد و شاهد آن هستیم که سود‌هایی که بیت کوین در طول هفته اخیر به دست آورده بود، از دست رفت.

خواندن 4دقیقه

به گزارش بورس نیوز، قیمت بیت کوین که در طول هفته اخیر به رکورد 58 هزار دلاری رسیده بود، بار دیگر با افتی جدی همراه شد و به سطح 48 هزار دلاری رسیده است.

گفته می‌شود که انتقاد اخیر وزیر خزانه داری آمریکا از رمزارز‌ها اصلاح اخیر بیت کوین را شدت بخشید، به طوری که این ارز دیجیتال برای مدت کوتاهی به 47،400 دلار سقوط کرد.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات تریدینگ ویو، پس ثبت رکورد تاریخی 58،312 دلار در روز یکشنبه، این ارز دیجیتال حدود 7000 دلار در کمتر از یک ساعت افت کرد و باعث نوسان شدیدی شد که تاکنون هم ادامه داشت است.

اسکات ملکر (Scott Melker) تحلیلگر بازار گفت که سقوط 7000 دلاری بزرگترین سقوط یک ساعته در تاریخ بیت کوین بوده است.

براساس گزارش‌هایی که در توییتر منتشر شده، این سقوط بیت کوین با انتقاد اخیر جنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا همزمان شده است. یلن گفت بیت کوین با «ناکارآمد» توصیف و اتهام فعالیت‌های مجرمانه در این ارز دیجیتال را تکرار کرد.

در این بین کوین تلگراف گزارش داده است که عوامل متنوعی در حال جمع شدن هستند که نشان می‌دهد یک اصلاح قیمت در شرف وقوع است. یکی از این عوامل برنامه احتمالی نهنگ‌ها برای فروش بیت کوین بود.
پیش از این نیز دیده بودیم که حدود بیش از 13 هزار بیت کوین توسط چند نهنگ جابه جا شده است و این موضوع آغازی بود برای افت قیمتی بیت کوین.

کارشناسان بار‌ها در این مورد هشدار داده اند که ممکن است قیمت بیت کوین و سایر رمزارز‌هایی که با بیت کوین حرکت می‌کنند، دچار سقوط شود؛ چرا که نرخ‌ها به صورت حبابی رشد کرده است.

بار‌ها پیش از این هشدار داده شده است که نهنگ‌ها و سرمایه گذاران عمده با خرید‌های عمده و ایجاد بازی‌های رسانه‌ای قیمت بیت کوین و برخی دیگر از رمزارز‌های بازار را پامپ می‌کنند و پس از رشد قیمت‌ها اقدام به فروش آن می‌کنند که در این بین، این نهنگ‌ها و سرمایه داران سود‌های کلانی به دست می‌آورند و این تنها مردم و سرمایه گذاران خرد هستند که ضرر می‌کنند.

در این بین شاهد آن هستیم که سایر ارز‌هایی که با بیت کوین پیش رفته بودند نیز دچار افت شده اند.


اتریوم (ETH)


اتریوم که چندی پیش به بالای 2 هزار دلار رسیده بود نیز با افتی بیش از 24 درصد به 1442 دلار رسیده است که افتی کاملا جدی به نظر می‌رسد.

این در شرایطی است که گفته می‌شود هزینه بالای تراکنش‌های اتریوم عاملی شده است برای افت بیشتر قیمت آن.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین نیز که در هفته گذشته با تکیه بر تبلیغات جدی و افزایش تقاضا در DeFi رشدی جدی را تجربه می‌کرد، اکنون با بیش از 27 درصد افت به قیمت 200 دلاری رسیده است.


پولکادات (DOT)
پولکادات نیز در پی افزایش قیمت بیت کوین و همچنین برنامه‌هایی برای اصلاح شبکه افزایشی قابل توجه را کسب کرده بود که در 24 ساعت گذشته با افتی 25 درصدی همراه شد.


بر این اساس قیمت پولکادات به سطح 28 دلاری رسید و بخش قابل توجهی از ارزش بازار خود را از دست داد.

کاردانو (ADA)
قیمت کاردانو هم با رشد عرضه دارندگان ارز‌های دیجیتال با افتی بیش از 18 درصد همراه شد.


کاردانو در شرایطی قیمت 0.86 سنتی را تجربه می‌کند که بسیاری بر این باورند که این رمزارز می‌تواند با برنامه‌هایی که وجود دارد، پتانسیل مطلوبی دارد. اما مساله این است که رشد قیمت کاردانو با تکیه بر افزایش قیمت بیت کوین رخ داده بود و اکنون نیز با افت قیمت بیت کوین دچار ریزش شده است.

ریپل (XRP)
قیمت ریپل نیز در همین جنون عرضه با افتی بیش از 30 درصدی همراه شد.


ریپل روز‌های سختی را سپری می‌کند و با وجود این که اخیرا توانسته است در یکی از ایالت‌های مهم آمریکا دفتری جدید را به ثبت برساند، همچنان به شدت از سمت SEC تحت فشار است و پیش بینی می‌شود که اگر دادگاه شکایت‌ها را به نتیجه برساند، قیمت ریپل بیش از پیش نیز دچار افت شود.

از این رو شاهد آن هستیم که قیمت XRP به 0.41 دلار رسیده است.

لایت کوین (LTC)
لایت کوین هم در این جریان کاهشی دچار افت شد و با بیش از 24 درصد کاهش به قیمت 167 دلاری رسید.

کاهش قیمت برای همه ارز‌ها بوده است؟

اما در این بین ارز‌هایی نیز بوده اند که به دلیل عدم حضور در فعالیت‌های سوداگرانه با ثبات قیمتی همراه بود. ارز‌هایی که تلاش برای انجام اهدافی واقعی ساخته شده اند و از فعالیت‌های سرمایه داری و دستکاری نهنگ‌ها و دارندگان عمده به دور هستند می‌توانند آینده صنعت رمزارز باشند؛ چرا که این ارز‌ها را نباید به دید کوتاه مدت نگاه کرد.

این در شرایطی است که بسیاری از ارز‌های دیجیتال به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای و سوداگرانه، از رسالت اصلی این حوزه غافل شده اند و تنها به دستاویزی برای کسب درآمد سوداگران بدل شده اند.

ارز‌هایی مانند دوج کوین که از دید فاندامنتال هیچ دستاوردی برای بازار‌های مالی و اقتصاد جهان ندارند و تنها با ایجاد نوسان‌های قیمتی برای سرمایه دارانی مانند «ایلان ماسک»، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت تسلا، سود‌هایی جدی ایجاد می‌کنند.

کونوس ایکس (CCXX)

ارز دیجیتال کونوس ایکس یکی از ارز‌هایی است که با وجود نوسانات قیمتی در روز‌های گذشته باثبات مانده است.

قیمت کونوس ایکس در شرایط خونین بازار در 24 ساعت گذشته 0.21 درصد رشد داشته و به دلیل وجود بنیان مناسب، کاملا از نوسانات بازار به دور مانده است.

کونوس ایکس (CCXX) نخستین سکه بانک پذیر می‌باشد که از الگوریتم اثبات کار بهره می‌برد. در فاز اول ارايه این رمزارز، حدود 18،300،000 سکه ارايه شدند. فرایند استخراج کونوس ایکس به این صورت می‌باشد که اگر بلوک جدید بیش از 2 دقیقه پس از ایجاد بلوک پیشین ثبت شود، به اندازه 035/0 سکه پاداش دریافت خواهد کرد. بلوک‌های دیگر پاداشی دریافت نخواهند کرد. بدین ترتیب در طول روز حداکثر تعداد 25 سکه می‌توانند تولید شوند.

اما در نظر داشته باشید که صد‌ها سال طول خواهید کشید تا تمام سکه‌های کونوس ایکس استخراج شوند و به 21،000،000 برسند. به عنوان مثال اگر استخراج این رمزارز با نهایت قدرت به کار خود ادامه دهد در طول صد سال آینده تنها 900،000 کونوس ایکس دیگر تولید خواهند شد.

جزيیات استخراج کونوس ایکس به این صورت می‌باشند؛ همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، الگوریتم اصلی مورد استفاده اثبات کار می‌باشد. اما به دلیل به کارگرفتن برخی ویژگی‌ها و پیش شرط‌های دیگر برای استخراج، می‌توان گفت که الگوریتم مورد استفاده در شبکه بلاک چین کونوس ایکس ترکیبی از اثبات کار و اثبات سهام می‌باشد.

از جمله دیگر مزیت‌های کونوس ایکس (CCXX) می‌توان به این مورد اشاره داشت که اگر کونوس ایکس را بیش از یک سال در کیف پول استیکینگ (staking wallet) نگهداری کنید به اندازه 5 درصد سود استیکینگ دریافت خواهید کرد. همچنین در صورتی که این سکه را بیش از 6 ماه در این کیف پول نگهداری کنید سکه‌های شما به میزان 2 درصد افزایش پیدا خواهند کرد.

به علاوه، همانطور که به آن اشاره شد، کونوس ایکس نخستین سکه بانک پذیر است. کونوس پلتفرم نخستین شرکتی‌ست که سکه‌ای ایجاد کرده که می‌توانید آن را از بانک محل خود خریداری کنید. در هر جای دنیا و از هر بانکی استفاده می‌کنید، با مشاور خود صحبت کرده و با استفاده از شماره ISIN سويیس کونوس ایکس خریداری کنید.

منبع: سایر رسانه ها

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد