بازدهی بازارها هفته آخر آذر/ کدام بازار بیشترین سوددهی را داشت؟

بازدهی بازارها هفته آخر آذر/ کدام بازار بیشترین سوددهی را داشت؟

بازار سهام در هفته گذشته بهترین عملکرد را بین بازارهای مالی ثبت کرد و عملکرد بورس، پنج درصد مثبت شد. عملکرد دیگر بازارها هم هفته گذشته مثبت بود و تنها بازاری که عملکرد منفی داشت، بازار ارز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص بورس در هفته پایانی آذر 1400 روند مثبتی را طی کرد. بورس برخلاف هفته‌های گذشته با سیگنال‌هایی از پایان نسبی مذاکرات و آرامش بیش‌تر در بازار دلار روند مثبتی را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در هفته گذشته حدود پنج درصد رشد داشت.

آیا بورس از چرخه منفی خارج می‌شود؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار سهام سه هفته سخت را پشت سر گذاشت. شاخص کل از یک میلیون و 450 هزار واحد به یک میلیون و 290 هزار واحد ریزش کرد و سهم‌ها در صف فروش قفل بودند.

وی افزود: بر اساس تحلیل تکنیکال، شاخص کل در محدوده یک میلیون و 400 هزار واحد با مقاومت مواجه می‌شود و شاید بورس رفتار تکرارپذیری داشته باشد.

این کارشناس اظهار کرد: ارزش معاملات در دو روز پایانی هفته کمی امیدوارکننده بود و احتمالا هفته آینده شاخص کل به حدود کانال یک میلیون و 450 هزار واحد برسد. اگر ارزش معاملات افزایش یابد، خبر مثبتی مخابره شود و حقیقی‌ها خریدار باشند و حقوقی‌ها عرضه نکنند، احتمالا از لوپ منفی خارج می‌شویم.

مطالعه بیشتر: هفته سرنوشت‌ساز بازار سهام/ آیا بورس از چرخه منفی خارج می‌شود؟
دلار

قیمت دلار هفته سوم آذر را با نرخ 27 هزار و 410 تومان در سامانه سنا به پایان رساند اما در روز 2 دی نرخ ارز به 27 هزار و 402 تومان رسید. قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت روند با ثباتی را طی کرد و نوسان پایین‌تر از یک درصد را ثبت کرد.

مطالعه بیشتر: آخرین قیمت دلار پیش از جمعه 3 دیز/ حرکت خلاف جهت دلار و طلا
طلا و سکه

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت حدود 1٫5 درصد رشد داشت. قیمت طلا در پنجشنبه دوم دی به یک میلیون و 301 هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار هفته پایانی آذر حدود 1٫8 درصد بازدهی مثبت داشت. سکه در پایان هفته‌ سوم آذر حدود 13 میلیون و 198 هزار تومان و پنجشنبه دوم دی حدود 13 میلیون و 222 هزار تومان قیمت خورد.

طلا و سکه گران شد؟

قیمت اونس طلا که از روز گذشته وارد کانال هزار و 800 دلار شده است در بازار جهانی امروز نیز در همین کانال باقی ماند و با قیمت 1807 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز همزمان با رشد قیمت اونس طلا ، قیمت سکه و قیمت طلا 18 عیار بر مدار صعود قرار گرفت.

قیمت طلا 18 عیار امروز توانست 2 هزار و 400 تومان بالا برود و روی یک میلیون و 301 هزار و 900 تومان قرار بگیرد. قیمت سکه هم 20 هزار تومان گران شد و با 13 میلیون و 240 هزار تومان معامله شد.

مطالعه بیشتر: آخرین قیمت طلا پیش از 3 دی / طلا و سکه گران شد؟

 

 

 

مطالعه بیشتر: بورس بدترین بازار سال 1400 / بازدهی بازارهای مالی از ابتدای سال 1400

آخرین اخبار بازارهای مالی را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد