شرایط تسهیلات اشتغالزایی آسان شد+ جزيیات

شرایط تسهیلات اشتغالزایی آسان شد+ جزيیات

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ملاک پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را توجیه اقتصادی, اشتغالزایی, تامین نیاز مورد نیاز کشور...

نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درپاسخ به اینکه در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل چه تفاهم نامه هایی دارید؟ گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای با شهرداری تهران برای نوسازی 10هزار دستگاه تاکسی درون شهری داشتیم که  تقریبا‌به پایان رسیده است. انتهای سال گذشته حدود 3هزار و 700تاکسی را پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان درون شهری داشتیم,اما امسال تفاهم نامه ای را با معاونت ترافیک شهرداری تهران برای خرید 120 دستگاه ون در ناوگان درون شهری تهران و همچنین به کل شهرداری کشور اعلام کردیم که صندوق آمادگی این را دارد, به شرط مشارکت شهرداری ها در نوسازی ناوگان شهری مشارکت داشته باشد, در این راستا چند شهر تفاهم نامه با آنها منعقد شده است.

وی درباره شرایط ضمانت تسهیلات گفت: به منظور تسهیل شرایط ضمانت ها, در حوزه مدیریتی صندوق و ضمانت ها دو تغییر بزرگ ایجاد کردیم. ابتدا اینکه یک رده مدیریتی حذف شد.در گذشته استان ها سقفی برای پرداخت تسهیلات اختیار داشتند, ما بقی اختیار به منطقه واگذار شده بود, این رده مدیریتی به هر دلیلی که بود باعث می شد تجمع طرح صورت گیرد, خروج طرح ها به کندی صورت می گرفت.به همین دلیل آن رده مدیریتی را حذف کردیم و ارتباط مستقیما‌با مرکزبرقرار شد. از سوی دیگر سطح اختیار استان ها 6برابر شد. یعنی مدیر استان 6برابر نسبت به دوره قبل اختیار تصویب و پرداخت تسهیلات را دارد.

 رضایی گفت:  وضعیت وثایق را تسهیل کردیم. تا 150میلیون تومان تسهیلات با یک نفر ضامن پرداخت می شود, اگر ضامن کارمندی دولتی نباشد, باید 2ضامن باشد. پرداخت تسهیلات تا یک میلیارد تومان صرفا‌با ضامن پرداخت می شود.به همین دلیل در نیمه اول سال جاری د روضعیت پرداخت ها  وضعیت مطلوبی داشتیم.

 وی در پاسخ به اینکه ملاک صندوق برای پرداخت تسهیلات در وهله اول چیست؟ بیان کرد: ملاک پرداخت تسهیلات این است که طرح توجیه اقتصادی داشته باشد,سپس اشتغالزایی و تولیدات باید در راستای نیازهای کشور باشد. به طور مثال در یک دوره ای کشور نیاز مبرم به  ماسک  داشت که  اکثرکارگاه ها به سمت تولید ماسک رفتند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد