چه کسانی یارانه 120هزار تومانی می‌گیرند؟

چه کسانی یارانه 120هزار تومانی می‌گیرند؟

سال آینده قرار است یارانه جدیدی به حساب مردم واریز شود. یارانه‌ای که گفته می‌شود به 7 دهک اول جامعه پرداخت می‌شود و مبلغ آن بین 90 تا 120 هزار تومان است.

تجارت‌نیوز: سال آینده قرار است یارانه جدیدی به حساب مردم واریز شود. یارانه‌ای که گفته می‌شود به 7 دهک اول جامعه پرداخت می‌شود و مبلغ آن بین 90 تا 120 هزار تومان است.

اگرچه هنوز جزيیات یارانه جدید دولت اعلام نشده اما اعتبار آن در لایحه بودجه 1401 دیده شده و پرداخت آن قطعی است. البته اکنون برخی از جزيیات درباره مبلغ یارانه جدید و مشمولان آن اعلام شده است.

از آن جمله جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزيیات تازه‌ای از یارانه جدید دولت ريیسی اعلام کرده است. به گفته این نماینده مجلس، دولت قرار است ارز 4200 تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند.

به گفته قادری یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود 120 هزار تومان است و سه دهک بعدی ماهانه حدود 90 هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کنند.

یارانه جدید 480 هزار تومانی

بر این اساس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد ماهانه 480 هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند. این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره دهک پنجم، ششم و هفتم 360 هزار تومان است.

دولت هنوز رسما در این باره خبری اعلام نکرده است. اما این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته یارانه جدیدی که قرار است به حساب خانوارهای دهک اول تا هفتم واریز شود، مازاد بر یارانه قبلی است.

مجموع یارانه‌های دریافتی سال 1401

بر این اساس می‌توان گفت یارانه نقدی خانوارها و یارانه معیشتی به قوت خود باقی است و یارانه 90 تا 120 هزار تومانی جدیدی هم قرار است پرداخت شود.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در سال آینده چقدر یارانه دریافت می‌کند؟ مبلغ یارانه نقدی برای همه افراد ثابت است و ماهانه 45 هزار و 500 تومان است. یک خانوار چهار نفره در هر دهکی که باشد، ماهانه 182 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند.

جز این یک خانوار چهار نفره ماهانه 172 هزار تومان یاراه معیشتی یا یارانه بنزین دریافت می‌کنند. حالا قرار است یارانه جدیدی هم به حساب این خانوارها واریز شود. مبلغ یارانه جدید برای یک خانوار چهار نفره 480 یا 360 هزار تومان است.

با توجه به اینکه این یارانه قرار است به دهک‌های پایین درآمدی پرداخت شود، می‌توان گفت خانوارهای 5 تا 7 دهک اول جامعه هر سه این یارانه‌ها را دریافت می‌کنند.

پس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد، سال آینده در مجموع 834 هزار تومان یارانه می‌گیرد. یک خانوار چهار نفره که در دهک پنجم تا هفتم قرار دارد 714 هزار تومان یارانه نقدی می‌گیرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد