نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد

نیسان مدل جدید GT-R Nismo را روانه بازار کرد

حدود 18 ماه پیش، خودروسازی ژاپنی نیسان مدل جدید خودروی محبوب اسپرت GT-R Nismo را روانه بازار کرد و اکنون نیز مجددا از جدیدترین مدل این خودرو رونمایی کرده است که نشان از توجه ویژه این خودروسازی به این مدل پرطرفدار اسپرت دارد.

فرارو: خودروسازی ژاپنی نیسان، در حالی اواخر هفته گذشته مدل جدیدی از خودروی اسپرت GT-R Nismo را رونمایی کرد که 18 ماه پیش نیز مدل جدیدی از آن را روانه بازار‌ها کرده بود. Nissan GT-R Nismo یک خودروی اسپرت قدرتمند با پیشرانه‌ای 592 اسب بخاری است که برای اولین بار در سال 2007 راهی بازار‌های جهانی شد و از آن زمان تاکنون شاهد تغییرات مختلفی در آن بوده ایم. اکنون خودروسازی نیسان مجددا تغییراتی در این خودرو انجام داده و آن را در اواخر هفته قبل در معرض دید قرار داد.

به نقل از وبسایت autoexpress، تقریبا 18 ماه پیش بود که خودروسازی نیسان مدل جدید خودروی اسپرت و پرطرفدار GT-R Nismo را روانه بازار کرد و اکنون دوباره مدلی جدید از همین خودرو را با تغییراتی بیشتر از نسخه قبلی رونمایی کرد. این محصول با تغییراتی که در رویکرد تکاملی نیسان موسوم به kaizen که برای به روزرسانی خودرو‌های GT-R از زمان اولین رونمایی آن‌ها در سال 2007 ارايه شده است، تولید شده و قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی در بازار ژاپن برای فروش، عرضه شود.

تغییرات صورت گرفته در مدل جدید GT-R Nismo کنونی، شامل اضافه شدن یک رنگ جدید Stealth Grey به این خودرو و یک کاپوت جدید فیبر کربن است. تغییر انجام شده در زمینه کاپوت، منحصر به مدل جدید Nismo است و برخلاف ماشین قبلی، این طرح بدون رنگ ارايه شده است. در واقع نیسان به سادگی از رنگ بافت خود فیبر کربن که با یک لایه محافظ پوشانده شده، استفاده کرده که بنا به ادعای این شرکت، 100 گرم از وزن کل ماشین را کم کرده است.

همچنین مجموعه‌ای منحصر به فرد از رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی RAYS با حاشیه‌ای قرمز برای تطابق با تراز بدنه GT-R بکار گرفته شده است. آرم جدید نیسان که برای اولین بار در خودروی تمام الکتریکی Ariya دیده شده بود، بر روی درب صندوق عقب این مدل کوپه و درپوش‌های مرکزی آن نیز دیده می‌شود. پشت چرخ‌های جدید، کولیس‌های ترمز Brembo و دیسک‌های سرامیک کربنی دیده می‌شوند که اندازه آن‌ها 410 میلی متر در جلو و 390 میلی متر در عقب است. نیسان می‌گوید که صفحه ها، بزرگترین ترمز‌های ساخته شده در این کارخانه ژاپنی با عملکرد پرفورمنس هستند.

مانند مدل قبلی، GT-R Nismo مجهز به یک موتور توربوشارژ 3.8 لیتری V6 بنزینی است که 592 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این حال، مهندسان نیسان به طور کامل قطعات داخلی خودرو را بازسازی کرده و یک میل لنگ، فلایویل و قرقره میل لنگ جدید به همراه حلقه‌های پیستون تازه، میله‌های اتصال و فنر‌های دریچه نصب کرده اند. نیسان می‌گوید تمام اجزای جدید متعادل‌تر و سازگارتر با تلورانس‌های شدید هستند که باعث می‌شود اجزای پیشرانه نرمتر اجرا شود و توربو سریعتر عمل کند تا حداقل تاخیر در عملکرد موتور ایجاد شود.

این موتور به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه و یک سیستم محرک چهار چرخ متصل شده است. نیسان زمان رسمی رسیدن این خودرو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را منتشر نکرده است، اما انتظار دارد که این اتومبیل در شرایط بهینه، در حدود 2.5 ثانیه به این سرعت معیار برسد. همچنین می‌دانیم که این خودرو دارای حداکثر سرعت 196 مایل در ساعت است. همچنین مانند مدل قبلی، خریداران هنوز می‌توانند از یک جفت شارژر توربو برگرفته از خودروی GT3 که 20 درصد شتاب را بهبود می‌بخشد، سیستم اگزوز تیتانیوم، دامپر‌های تطبیقی Bilstein، صندلی‌های ورزشی Recaro و داشبوردی برخوردار از فناوری‌های پیشرفته، در این خودرو بهره‌مند شوند.

تصاویر خودروی اسپرت نیسان GT-R Nismo

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد