کاهش 13 هزار واحدی شاخص بورس تهران

کاهش 13 هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل اوراق بورس بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 13 هزار و 59 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 13 هزار و 59 واحد به رقم یک میلیون و 520 هزار و 334 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد 367 واحد به رقم 422 هزار و 660 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 19 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 7.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 441 هزار فقره معامله و به ارزش 4304 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 85 صدم درصد کاهش همراه شد. این دو شاخص با معیار هموزن فقط 9 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 76 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 94 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 74 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد شرکت‌های بورس مانند ملی مس، فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری قدیر بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در ایران هم شاخص کل با کاهش 86 واحد به رقم 20 هزار و 584 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم ایران به بیش از یک میلیون و 142 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه 357 هزار میلیارد تومان شد. امروز معامله گران در ایران بیش از 4.2 میلیارد، سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 248 هزار فقره معامله و به ارزش 4350 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیشترین اثر افزایشی بر شاخص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و برعکس نمادهای فولاد غدیر، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین، بانک دی و جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد