سهمیه بنزین چه کسانی واریز نشد؟/ سهمیه بنزین جبرانی سوخت؟

سهمیه بنزین چه کسانی واریز نشد؟/ سهمیه بنزین جبرانی سوخت؟

سمیه بنزین در ماه واریز شد. قرار بود سهمیه جبرانی مابقی خودروها که در آذر ماه واریز نشده بود این ماه پرداخت شود اما بنا به گفته مخاطبان تجارت‌نیوز این سهمیه واریز نشده است. به جز این قرار بود سهمیه بنزین افرادی که 9 ماه از بنزین خود استفاده نکردند، دی ماه واریز نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهمیه بنزین دی ماه ساعت 12 آخرین روز آذر ماه واریز شد. سهمیه جبرانی خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ماه پیش به همراه سهمیه آذر واریز شد. قرار بود سهمیه جبرانی بقیه خودروها این ماه و همراه با سهمیه دی‌ ماه واریز شود. اما به گفته رانندگان سهمیه جبرانی هنوز واریز نشده است.

اما این همه ماجرا نیست؛ به گفته سخنگوی شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی، راننده‌هایی که از سهمیه 9 ماه‌شان استفاده نکرده باشند، سهمیه جدید را دریافت نمی‌کنند.

این اتفاقات در حالی رخ داده که هفته پیش، معاونت اقتصادی رییس جمهور نامه‌ای منتشر کرد و بنا بر آن نامه، قرار است از سهمیه بنزین به طور آزمایشی در دو جزیره کیش و قشم به جای خودروها به افراد تعلق بگیرد.

تجارت‌نیوز روز پیش گزارشی در همین باره منتشر کرد و حالا در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را بررسی می‌کنیم:

«60 لیتر به کجا می‌رسه؟ یعنی هر شخص با این سهمیه میتونه در ماه100 کیلومتر پیمایش داشته باشه.»

«هرروز یه برنامه جدیدی پیاده می‌کنین.»

«سهمیه ما کامل واریز نشده. از من 30 لیتر کم شده بود!»

«کسانی که خودرو ندارند باز به خاطر گرانی نرخ کرایه‌ها و اثرات تورمی بیشتر ضرر می‌کنند.»

«اگر کسی کمتر بنزین مصرف بکنه سهمیه اش قطع میشه! شما به چی فکر می‌کنید که چنین می‌گین؟»

«به فکر معیشت و مسکن مردم باشید! ایرانی تا کمر تو سطل اشغال خم میشه اونوقت شما پیگیر بنزین مردم هستین واقعا تاسف باره!»

«فکر مردم بیکار و کسانی که حقوق های نجومی ندارند باشین برنامه نتیجه معکوس پیاده نکنین»

«دولت با کم کردن سهمیه بنزین افرادی که بنزین کم مصرف میکنند اشتباه بزرگی می‌کنه چون با این روش مردم را مجبور می‌کنه بنزین سهمیه ای خودش را الکی استفاده کنه تا سهمیه بنزین بعدی بهش تعلق بگیرد»

«مگه بنزین به قیمت فوب خلیج فارس قرار نیست حساب شه؟ اینطوری میشه لیتری22 هزار در20 لیتر. باید نفری 420 هزار بدید! یکم حساب کتاب کنین مردم از چی خوشحالید نفری 390 هزار ضرر کردید!»

«بیاید بگید میخوایم سهمیه یارانه ای بنزین رو قطع کنیم و بنزین تک نرخی باشه دیگه اینقدر صغری کبری نداره.»

آخرین بار و پیش از این سهمیه بنزین آذر ماه خودروها 15 لیتر اضافه شده بود. دلیل این افزایش واریز سهمیه بنزین جبرانی بود. واریز این سهمیه سبب شد که سهمیه بنزین آذر ماه بیش از 60 لیتر باشد. البته همان زمان گفته شد که بخشی از سهمیه مازاد واریز شده و واریز مابقی آن به دی ماه موکول می‌شود و احتمالا سهمیه بنزین دی ماه افزایش داشته باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد