کانادا واردات آلومینیوم و فولاد از روسیه را تحریم کرد

کانادا واردات آلومینیوم و فولاد از روسیه را تحریم کرد

دولت کانادا اعلام کرده که واردات تمام تولیدات فولادی و آلومینیومی از روسیه را تحریم کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت کانادا اعلام کرد با هدف پایین آوردن توانمندی مسکو در تامین مالی درگیری نظامی با اوکراین واردات تمامی تولیدات فولادی و آلومینیومی از این کشور را تحریم کرده است.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا طی بیانیه‌ای، اعلام کرد: اوکراین می‌تواند و باید این جنگ را ببرد. ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا درآمد مورد استفاده روسیه برای درگیری نظامی با اوکراین را قطع کرده یا محدود کنیم. این تحریم شامل تمام تولیدات کامل یا نیمه تمام فولادی و آلومینیومی از روسیه می‌شود.

کانادا از زمان شروع درگیری نظامی روسیه با اوکراین همگام با شرکای غربی خود دست به تحریم روسیه زده و تاکنون بیش از 1600 شرکت و شخصیت روسی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. از سوی دیگر حدود 3.6 میلیارد دلار هم به کیف کمک‌های نظامی و مالی کرده است.

فریلند گفت: ما به دنبال حصول اطمینان از این هستیم که پوتین نتواند با فروش آلومینیوم و فولاد هزینه‌های ادامه جنگ را تامین کند.

ماه گذشته هم آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و محصولات مرتبط از روسیه را 200 درصد بالا برد که از دیشب اجرایی شده است.

روسیه 6 درصد کل صادرات آلومینیوم در جهان را در ا ختیار دارد و کانادا در سال 2021 معادل 45 میلیون دلار آلومینیوم و 213 میلیون دلار فولاد از روسیه وارد کرده است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد