تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | روند نزولی برکت متوقف شده است؟

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | روند نزولی برکت متوقف شده است؟

امروز دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس به بررسی دو نماد برکت و هجرت به لحاظ تکنیکالی پرداخته ایم. دو نماد چه روندی را طی خواهند کرد؟

به گزارش نبض بورس، امروز دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس به بررسی دو نماد برکت و هجرت به لحاظ تکنیکالی پرداخته ایم. دو نماد چه روندی را طی خواهند کرد؟

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش دو نماد هجرت و برکت نیست.

روند نزولی برکت متوقف شده است؟
 
 

برکت در سال گذشته یک مسیر صعودی همراه با رشد 300 درصدی را تجربه کرد و بالاخره در محدوده‌ی اوج قبلی با غلبه قدرت فروشنده‌ها بر خریدار‌ها وارد یک روند اصلاحی شد. طی 6 ماه گذشته قیمت در مسیر اصلاحی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که در محدوده‌ی فیبوی 0.23 اصلاح روی 1,500 تومان تثبیت شده است. به نظر می‌رسد بالاخره با پول بک قیمت به 1,500 تومان به روند صعودی ادامه داده است. از طرفی دیگر اندیکاتور RSI که در مدت یکسال گذشته همواره بین دو سطح کمینه و بیشنه در 30 تا 80 درصد در نوسان بوده است هم اکنون در میانه‌های این دو سطح است و می‌شود گفت تکلیف قیمت با روشن شدن وضعیت این اندیکاتور در این سطح مشخص می‌شود که اگر RSI دوباره به سطح 30 درصد نزدیک شود با اطمینان بیشتری می‌شود گفت که روند نزولی قیمت در حمایت‌های هندسی آن متوقف خواهد شد.

خلاصه تحلیل تکنیکال برکت

حمایت اول: 1,700 تومان
حمایت دوم: 1,500 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: بین دو محدوده‌ی 30-80 درصد در نوسان است
مقاومت اول: 1,900 تومان
مقاومت دوم: 2,500 تومان

اولین مقاومت جدی هجرت کجاست؟
 
 

هجرت یک الگوی کارکشن ABC را بصورت زیگزاگ منظم کامل کرده است و به احتمال زیاد از تابستان سال گذشته وارد یک روند صعودی جدید شده است. روند صعودی یک ساله هم در نمودار قیمت و هم در اندیکاتور RSI همچنان ادامه دارد و این موضوع نوید این را می‌دهد که احتمالا اهداف قیمتی سهم در قیمت‌های بالاتر برای آن فعال می‌باشد. قبل از اینکه به تارگت‌های سهم اشاره کرد باید این نکته را یادآوری کرد که مقاومت جدی سهم برای خروج از کارکشن دو ساله روی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 3,900 تومان قرار دارد. اگر قیمت موفق به عبور و تثبیت بالای محدوده‌ی مقاومتی گفته شده شود، آنگاه هدف قیمتی 5,200 تومان در اوج تاریخی سهم تا پایان سال برای سهم فعال می‌شود. این در حالی است که سهم اخیرا موفق به خروج از کانال اصلاحی دو ساله شده است.

خلاصه تحلیل تکنیکال برکت

حمایت اول: 2,900 تومان
حمایت دوم: 2,500 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاحی زیگزاگ منظم
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI ادامه دارد
مقاومت اول: 3,900 تومان
مقاومت دوم: 5,200 تومان

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد