ترافیک سنگین در همه محورهای تهران-شمال/‌ کندوان‌ برای کاهش بار ترافیکی یک‌طرفه شد‌

ترافیک سنگین در همه محورهای تهران-شمال/‌ کندوان‌ برای کاهش بار ترافیکی یک‌طرفه شد‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه تردد در محور کندوان مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی ممنوع است، گفت: در حال حاضر در مقاطعی از محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه، همچنین آزادراه قزوین-رشت و آزادراه تهران-شمال ترافیک سنگین داریم.

علی‌اکبر آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور تصریح کرد: بر اساس اطلاعات حدود 2500 دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* 3 جاده پرتردد کشور در‌ شبانه روز گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه‌‌‌ ‌کرج‌-قزوین با 161 هزار‌ تردد، آزادراه‌ ‌کرج-تهران‌ با 143 هزار‌ تردد و آزادراه ‌تهران-کرج‌ با 139 هزار‌ تردد، پرترددترین جاده‌های کشور بود.

*‌‌ افزایش 8 درصدی تردد خودرو در شبانه‌روز گذشته‌

وی بیان کرد: کل تردد ثبت‌ شده جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات‌ حاصل از رصد تعداد‌‌‌ 2517 دستگاه ترددشمار فعال در جاده‌ها، نسبت به روز قبل 7.9 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 14.2 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.‌

* ترافیک سنگین در همه محورهای تهران-شمال‌/ کندوان‌ یک‌طرفه شد

آشوری اظهار کرد: تردد در محور کندوان مسیر شمال به جنوب تا اطلاع بعدی برای کاهش بار ترافیکی ممنوع است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت ترافیکی محورهای تهران-شمال گفت:‌ دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر ‌جنوب به شمال‌ حدفاصل بیلقان تا سرودار و حدفاصل چنارستان تا میدانک و محدوده نساء، ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر ‌جنوب به شمال حدفاصل تونل شماره 16 تا انتهای آزادراه‌، ترافیک سنگین در محور هراز مسیر جنوب به شمال‌ محدوده امامزاده هاشم و حدفاصل آب اسک تا شنگلده و محدوده‌های بایجان و کلرد، ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر ‌جنوب به شمال‌ محدوده های گیلاوند و دماوند، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - رشت محدوده رودبار و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه پردیس - تهران محدوده پل اتوبان بابایی، نشان می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر ‌جنوب به شمال‌ حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر ‌جنوب به شمال‌ محدوده دماوند داریم.

‌* ترافیک نیمه‌سنگین در برخی مقاطع آزادراه‌‌ کرج-قزوین

آشوری درباره وضعیت ترافیکی دیگر جاده‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل مهرویلا تا حصارک داریم.

* باران در برخی جاده‌های 3 استان

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت جوی جاده‌ها گفت: در حال حاضر بارش باران در برخی از محورهای استان‌های خراسان رضوی‌، گلستان و اردبیل داریم.

وی اضافه کرد: در محورهای تهران-شمال بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

*‌‌ انسداد محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر و جاده جدید هشتگرد-طالقان

آشوری با اشاره به انسداد تعداد‌ی از جاده‌‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، گفت: در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین و محور شهداد-نهبندان‌ هم به دلیل نبود ایمنی کافی‌ مسدود ‌است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها افزود:‌ ‌محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، ‌محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، محور جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و محور گیلانغرب - سومار در استان کرمانشاه، به دلیل مداخلات جوی و نبود ایمنی کافی مسدود است.

* محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های شمال تا روز ‌شنبه 30 اردیبهشت‌/ ممنوعیت تردد کامیون در هراز

تردد موتور‌سیکلت تا ساعت 6 صبح روز شنبه ‌1402/02/30 در محورهای کندوان، هراز‌، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 امروز و فردا از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است، در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل‌، تردد وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 این 2 روز از ‌میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه 1402/02/29 از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است، در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

در محور هراز ‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 22 روز جمعه 1402/02/29 از رودهن به سمت آمل ممنوع است، در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل‌، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 22 همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان تردد انواع تریلر و کامیون و در محور هراز‌ تردد‌ تریلرها کماکان ممنوع است.

‌تردد‌ کامیون غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 امروز و 2 روز آینده در محور هراز ممنوع است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد