پیش‌بینی بورس سه‌شنبه/ تابلوی معاملات سرخ‌پوش می‌ماند؟

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه/ تابلوی معاملات سرخ‌پوش می‌ماند؟

شاخص کل بورس امروز در حدود یک درصد افت داشت و یک کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بازار را پس تعطیلات ترسیم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تابلوی معاملات بورس امروز نیز سرخ‌پوش بود. شاخص پس از افت 11 هزار و 611 واحدی به سطح یک میلیون و 468 هزار واحدی رسید.

امیر توپچی پور، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره پیش‌بینی وضعیت بازار روز سه‌شنبه گفت: با توجه به اینکه مجمع حدود یک‌سوم از شرکت‌های بورسی این هفته برگزار می‌شود. سه‌شنبه بخشی از نمادهای بازار غیرقابل معامله خواهند بود و طبیعی است که ارزش معاملات کاهش بیشتری داشته باشد.

حال بورس خوب نیست!

وی با پیش‌بینی بازاری منفی برای روز سه‌شنبه ادامه داد: از منظر تکنیکالی و ارزش معاملات، حال بازار سرمایه اصلا خوب نیست. برخی از نمادها کف حمایتی خود را که در شاخص یک‌میلیون و 200 هزار تجربه کرده بودند، ازدست‌داده‌اند. همین عامل باعث شده تا حد ضرر سهامداران فعال شود و در این سهام فروشنده‌ها بیشتر شوند.

توپچی پور تاکید کرد: در وضعیت فعلی بازار سرمایه که با کمبود نقدینگی همراه است. سهام بزرگ امکان رشد نخواهند داشت و تک سهم‌هایی که بازیگر روی آن‌ها فعال باشد روند مثبتی خواهند داشت و بقیه بازار در وضعیت متعادل رو به منفی سپری می‌کنند. بازارهای مالی در انتظار برجام هستند و در حال رکود به سر می‌برند. اگر اتفاق مثبتی در برجام رخ دهد بازار سرمایه وضعیت بهتری خواهد داشت. تا زمانی که وضعیت همچنان مبهم باشد نمی‌توان انتظار رشد خاصی از بازار داشت.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان می‌کند: از سویی دیگر برخی تصمیمات بانک مرکزی نظیر ادامه روند افزایشی نرخ بهره بین‌بانکی باعث شده تا بازار سرمایه نیز به این موضوع واکنش منفی نشان دهد و روند قیمتی سهام بیانگر تاثیر سیاست‌های انقباضی دولت بر بورس است.

توپچی پور تصریح می‌کند: خروج نقدینگی از بازار طی ماه‌های اخیر روزبه‌روز بیشتر شده است. همچینن سهامداران خرد با ناامیدی نسبت به آینده بازار قصد خروج دارند. تا زمانی که نقدینگی به بازار تزریق نشود، نمی‌توان انتظار بازگشت سهام را داشت و حمایت‌ها نیز اعتبار کمتری خواهند داشت و سهامداران هر مثبتی را فرصت خروج از بازار تلقی می‌کنند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

مطالعه بیشتر: افزایش دامنه نوسان چه تاثیری روی بورس دارد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد