شرط پرداخت سهام عدالت به جاماندگان

شرط پرداخت سهام عدالت به جاماندگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس صحبت‌های انجام شده به شرط تامین منابع مالی از سوی دولت تا پایان سال افراد فاقد سهام عدالت می‌توانند نسبت به دریافت سهام خود اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رحیم زارع درباره سهام عدالت اظهار داشت: تقریبا 50 میلیون نفر از مردم سهام عدالت دریافت می‌کنند و به موازات آن حدود 20 تا 30 میلیون نفر که بیشتر کودکان، کارگران و مشاغل آزاد هستند، فاقد این سهام هستند.

وی گفت: ارزش سهام عدالت هم‌اکنون بین 5 تا 15 میلیون تومان است و برای افرادی که فاقد این سهام هستند باید از طریق شرکت‌های باقی مانده در بورس سهام آن‌ها عرضه شود و به قیمت روز به این افراد و یا به تعبیری جاماندگان که حقوق‌شان تضعیف شده پرداخت شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر این که شرکت‌ها در بورس باید سهام شان را عرضه کنند باید مدیریت درباره سهام عدالت به خود سهامداران (مردم) واگذار شود و دولت نباید در این زمینه مداخله کند چرا که اگر مدیریت مردمی باشد به بازار سرمایه کمک بیشتری خواهد کرد و در این صورت است که مردم نیز راضی خواهند بود.

زارع در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که دولت در زمینه تامین منابع مالی برای افراد فاقد سهام عدالت پیش‌قدم شود تا پایان سال بتوانیم سهام عدالت به جاماندگان عرضه کنیم.

 

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد