بازار موبایل کاهشی شد

بازار موبایل کاهشی شد

راهنمای خریدفرارو نوشت :همزمان با کاهش نرخ دلار، قیمت آیفون 13 نسخه پایه ظرف یک هفته حدود چهار میلیون کاهش پیدا کرد

قیمت موبایل با عقب‌نشینی اخیر دلار، پایین آمده و نسبت به هفته قبل شاهد افت تقریبا 10 درصدی قیمت گوشی‌های اپل هستیم. معمولا در بازار موبایل، قیمت آیفون یکجور ملاک برای تعیین قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیايومی و سایر برندهاست و با پایین آمدن قیمت گوشی‌های اپل، حالا فروشنده‌های موبایل رضایت دادند و نسبت به هفته قبل گوشی‌های اقتصادی را با افت قیمت یکی، دو میلیونی می‌فروشند. وضعیت بازار موبایل الان به چه شکلی است که اغلب مدل‌های محبوب با بهترین قیمت درقیاس با هفته‌های اخیر فروخته می‌شوند.

کف قیمت آیفون 13 نسخه پایه در یک هفته گذشته حدود چهار میلیون تومان پایین آمده است. آن‌هایی که اوایل هفته قبل به قصد خرید آیفون 13 نسخه 128 گیگ راهی بازار شدند، احتمالا حدود 50 میلیون تومان برای این گوشی دست به جیب شدند، اما امروز یکشنبه 14 اسفند قیمت آیفون 13 با 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی به 46 میلیون تومان رسیده است. آیفون SE مدل 2022 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های اپل در بازار موبایل خودمان به‌حساب می‌آید و امروز در ویترین موبایل‌فروشی‌ها، روی برچسب قیمت آن عدد 25 میلیون تومان را می‌بینیم که همین عدد نسبت به یکشنبه هفته قبل نزدیک سه میلیون تومان کمتر است. پایین آمدن قیمت گوشی‌های اپل باعث شده فروشنده‌های موبایل سایر گوشی‌های بازار را با قیمت کمتری نسبت به هفته قبل بفروشند.

گوشی گلکسی A13 سامسونگ را یکی از محبوب‌ترین مدل‌های اقتصادی در بازار می‌دانیم که هفته قبل درکمال ناباوری ارزان‌ترین نسخه آن را هفت میلیون و 500 هزار تومان می‌فروختند. حالا امروز یکشنبه 14 اسفند قیمت گوشی گلکسی A13 سامسونگ با 64 گیگ فضای ذخیره‌سازی به پنج میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. گلکسی A73 سامسونگ یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است که توانسته جانشین خوبی برای گوشی‌های A72 و A71 باشد. در فروشگاه‌های اینترنتی معروف قیمت گوشی A73 نسخه 256 گیگ، امروز 18 میلیون و 500 هزار تومان بود و هفته قبل همین مدل را بین 20 تا 21 میلیون تومان می‌فروختند.

قیمت گلکسی S21 FE نسبت به هفته قبل تقریبا 30 درصد ریخته و این اتفاق خبر خوبی است برای کسانی که این مدل را زیرنظر داشتند. چون قیمت گلکسی S21 FE نسخه 256 گیگ در این مدت از 25 میلیون تومان به 19 میلیون تومان رسیده است. گلکسی S23 Ultra به‌عنوان جدیدترین پرچمدار سامسونگ الان حداقل 66 میلیون تومان فروخته می‌شود، اما بدنیست بدانید نوبرانه کره‌ای‌ها را هفته قبل در بازار موبایل 71 میلیون تومان می‌فروختند.

ردمی نوت 11 یکی از مدل‌های اقتصادی شیايومی است و آنطور که فروشنده‌های موبایل به فرارو می‌گویند، باید آن را محبوب‌ترین گوشی چینی بدانیم. مدلی که نسخه 128 گیگ آن را فروشنده‌های موبایل هفته قبل هشت میلیون تومان می‌فروختند و حالا شاهد کاهش یک میلیون تومانی قیمت ردمی نوت 11 نسخه 4G هستیم. ردمی 9A جزو ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است و الان می‌شود با چهار میلیون تومان سراغ خرید نسخه 32 گیگابایت آن برویم. یعنی یک میلیون کمتر از هفته قبل. پوکو X4 پرو جزو بهترین میان‌رده‌های بازار است و خیلی‌ها آن را یک رقیب گردن‌کلفت برای امثال A53 و A73 سامسونگ می‌دانند. مدلی که برخلاف اغلب گوشی‌های پرفروش بازار موبایل در یک هفته قبل نسبت به کاهش قیمت مقاومت نشان داده و فروشنده‌های موبایل نسخه 256 گیگ آن را بدون تغییر قیمت، حدود 14 میلیون تومان فروختند. تا بحث گوشی‌های شیايومی تمام نشده این را هم اضافه کنیم که قیمت می 11 اولترا به‌عنوان یکی از گران‌ترین مدل‌های این برند در یک هفته قبلی دو میلیون تومان پایین آمده است. نسخه 512 گیگ می 11 اولترا که الان 38 میلیون تومان فروخته می‌شود، هفته قبل نزدیک 40 میلیون تومان فروخته می‌شد.

بیشتر بخوانید:

  • این تلفن‌همراه آینده گوشی‌های هوشمند است

46220

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد