طرح تهاتر گوشت قرمز با نهاده‌ها از ده روز دیگر اجرایی می‌شود

طرح تهاتر گوشت قرمز با نهاده‌ها از ده روز دیگر اجرایی می‌شود

ایلنا: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طرح تهاتر گوشت قرمز با نهاده‌ها در 10 روز آتی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، محسن سلامی با بیان اینکه دستور‌العمل‌های اجرای این طرح آماده شده است، اظهار داشت: بر اساس این طرح که در 4 قطب تولید دام کشور اجرا خواهد شد، دامداران در ازای تحویل گوشت قرمز، می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نهاده‌ها به صورت مناسبی در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت، افزود: نگرانی برای تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد و واردات و ذخیره‌سازی آن به میزان کافی انجام شده است.

سلامی همچنین درباره پرداخت مطالبات دامدارانی که دام زنده خود را به دولت فروخته‌اند، گفت: تاکنون 20 درصد از مطالبات دامداران پرداخت شده و در نهایت تا یک ماه دیگر، با این دامداران تسویه خواهد شد.

لازم به ذکر است سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی اوایل تابستان امسال از تلاش برای تصویب طرح تهاتر گوشت قرمز تولیدی مازاد دامداران با نهاده‌های دامی خبر داده بود و این اقدام را گامی در حمایت از تولید داخلی و مایه آرامش دامداران توصیف کرد. وی همچنین اجرای این طرح را زمینه‌ساز صادرات گوشت قرمز برشمرده و از تلاش برای تعمیم آن به عرصه تولید گوشت مرغ خبر داده بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد