تامین مالی 50 هزار میلیارد ریالی برای توسعه منطقه ویژه ریمدان

تامین مالی 50 هزار میلیارد ریالی برای توسعه منطقه ویژه ریمدان

تامین مالی 50 هزار میلیارد ریالی از بازار سرمایه برای توسعه منطقه مرزی ریمدان در تفاهم‌نامه بین گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت تامین سرمایه امین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از کارکردهای بازار سرمایه،‌تامین مالی برای اجرای پروژه‌های بزرگ و توسعه‌ای با انتشار اوراق در بازار است. در این راستا، تامین مالی 50 هزار میلیارد ریالی بین گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت تامین سرمایه امین برای توسعه محدوده مرزی ریمدان انجام می‌شود.

با امضاء تفاهم نامه تامین مالی و همکاری مشترک فی مابین گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت تامین سرمایه امین و با تامین مالی 50 هزار میلیارد ریالی توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه محروم و مرزی ریمدان ( محدوده متعلق به منطقه آزاد چابهار ) وارد فاز عملیاتی شده و سرعت می‌گیرد.

طی مراسمی با حضور مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شرکت گروه توسعه صنایع و معادن شهر (از هلدینگ های معتبر بانک شهر) و شرکت تامین سرمایه امین ( نخستین شرکت تامین سرمایه در عرصه بانکداری سرمایه گذاری در کشور) تفاهم نامه تامین مالی و همکاری مشترک فی مابین به امضاء طرفین رسید.

براساس مفاد این تفاهم نامه برای اجرای پروژه آماده سازی و توسعه زیر ساخت‌های 1000 هکتار از اراضی منطقه آزاد چابهار در محدوده منفصل مرزی ریمدان مبلغ ده هزار میلیارد ریال و برای ایجاد و احداث کارخانجات صنعتی و تولیدی واحدهای بازرگانی و خدماتی مبلغ چهل هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که شرکت تامین سرمایه امین مبلغ مذکور را از طریق تشکیل شرکت پروژه محور و انتشار اوراق بدهی و سایر ابزارهای تامین مالی در چارچوب قوانین و مقررات بازار سرمایه پرداخت خواهد نمود.

محدود مرزی ریمدان به عنوان دومین مرز رسمی ایران و پاکستان در فاصله 120 کیلومتری بندر چابهار و 70 کیلومتری بندر گوادر پاکستان قرار دارد که به عنوان یک ظرفیت گذرگاهی و کوریدور زمینی و مسیر ترانزیتی غیر دریایی بین ایران، پاکستان و چین می­‌تواند کشورمان را به بازار دو میلیارد نفری شبه قاره هند و آسیای شرقی متصل نماید.

همچنین با توجه به سرمایه گذاری گسترده چین در بندر گوادر پاکستان، مرز ریمدان به عنوان مهمترین محل ایجاد مراکز لجستیک مشترک و حمل و نقل منطقه‌ای و مکانی امن برای احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی و انرژی تجدیدپذیر به شمار می‌‌آید.

با توجه به قرابت فرهنگی بین اهالی بلوچستان پاکستان و این منطقه مرزی ریمدان، پتانسیل های فراوانی برای ایجاد شرکت‌های صنعتی مشترک با کشور پاکستان به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی، نساجی و نیروگاهی وجود دارد که با توسعه آن می‌توان ظرفیت های فراوانی را برای خنثی سازی تحریم‌ها از طریق تهاتر کالا با پاکستان و چین (با توجه به امضاء تفاهم نامه همکاری 25 ساله بین ایران و چین) فراهم آورد.

گروه توسعه صنایع و معادن شهر در ماه های اخیر با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان مناطق آزاد چابهار مسيولیت ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های 1000 هکتار از اراضی (متعلق به سازمان مناطق آزاد چابهار) در محدوده مرزی ریمدان را با هدف ایجاد کارخانجات صنعتی، تولیدی و خدماتی عهده دار است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد