3 دلیل مهم رشد بورس/ شنبه فشار فروش برمی‌گردد؟

3 دلیل مهم رشد بورس/ شنبه فشار فروش برمی‌گردد؟

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت پنج درصد رشد داشت. کارشناسان دلیل این رشد را عوامل مختلفی می‌دانند اما تقریبا همه آن‌ها به ادامه این روند امیدوارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت پنج درصد رشد داشت. کارشناسان دلیل این رشد را عوامل مختلفی می‌دانند اما تقریبا همه آن‌ها به ادامه این روند امیدوارند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام تصریح کرد: من به هیچ عنوان سبزی بازار روزهای اخیر را بر اساس عوامل تکنیکال و بنیادی نمی‌دانم. سه دلیل عمده در این خصوص وجود دارد. اولین دلیل طوفان فضای مجازی است که تاثیر زیادی بر این رشد داشت.

وی ادامه داد: عامل دوم نیز سیگنال‌های مثبتی است که توسط سیاست‌مداران به بورس رسیده و وضعیت را تحت تاثیر قرار داده است. رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص که به دلیل سفته‌بازی و رنج کشیدن و … مسدود شده بودند نیز عامل سوم این رشد است.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: این شرایط بسیار بیشتر از مسايل تکنیکال بر بازار تاثیر گذار است و خوشبختانه در حال حاضر شرایط خوبی برای بورس به وجود آورده است.

عصاری عنوان کرد: روال مثبت رو به بالا شکل گرفته است که در میان‌مدت هم ادامه خواهد داشت. اما در بلندمدت احتمالا بازار به شرایط قبلی برمی‌گردد.

وی گفت: هفته آینده را هفته‌ای به نسبت مثبت می‌دانم. شنبه و یکشنبه ممکن است مقداری عرضه داشته باشیم اما در ادامه بورس دوباره شروع به حرکت خواهد کرد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد