عملکرد پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه / درآمد عملیاتی پارس با سه درصد افت به سه هزار و 130میلیارد رسید

عملکرد پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه / درآمد عملیاتی پارس با سه درصد افت به سه هزار و 130میلیارد رسید

پتروشیمی پارس در اردیبهشت 1400 با وجود افزایش مقدار فروش، کاهش درآمد عملیاتی را شاهد بود.
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ مقدار فروش پتروشیمی پارس در نخستین ماه سال جاری با پنج درصد رشد نسبت به ماه گذشته به 267هزار تن رسید. با این وجود این رقم نسبت به اردیبهشت ماه 99، 15درصد کاهش یافته است. به این ترتیب پتروشیمی پارس از فروش محصولات خود در اردیبهشت ماه بیش از سه هزار و 130میلیارد تومان درآمد کسب کرد. علی‌رغم اینکه این رقم نسبت به فروردین ماه حدود سه درصد کاهش یافته اما نسبت به اردیبهشت ماه 99 رشدی 132درصدی را ثبت کرده است. از میان محصولات پتروشیمی پارس، مبلغ فروش استایرن منومر تولیدی این شرکت در اردیبهشت ماه به هزار و 316میلیارد تومان رسید و 42درصد از فروش پتروشیمی پارس را به خود اختصاص داد.

پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه سال 1400، بیش از 290هزار تن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به ماه گذشته، کاهش هشت درصدی را تجربه کرده است. همچنین مقدار تولید این شرکت نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

نرخ فروش بیشتر محصولات پتروشیمی پارس در اردیبهشت ماه افت کرد. نرخ فروش پروپان با 30درصد کاهش، بیشترین افت را بین نرخ‌های فروش محصولات پتروشیمی پارس را شاهد بود. از طرفی در دوره ذکر شده نرخ فروش استایرن منومر شاهد رشد دو درصدی بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد