اعطای 30 هزار خودرو به ایثارگران و خانواده‌های مدافع حرم

اعطای 30 هزار خودرو به ایثارگران و خانواده‌های مدافع حرم

براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ایران‌خودرو و سایپا و بنیاد شهید منعقد شد، 30 هزار دستگاه خودرو به ایثارگران و خانواده‌های مدافعان حرم اختصاص خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ایران‌خودرو و سایپا و بنیاد شهید درباره 30 هزار دستگاه خودرو به ایثارگران و خانواده‌های مدافعان حرم، اظهار کرد:‌ تفاهم‌نامه بنیاد شهید و خودروسازان به منظور کمک به ایثارگران و خانواده‌های مدافعان حرم منعقد شده و بر این اساس، خودروهایی متناسب با شرایط جانبازان، ایثارگران و همچنین خانواده مدافعان حرم از محل افزایش تولید شرکت‌های خودروساز و براساس یک برنامه زمانبندی شده تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه میزان واردات قطعات صنعت خودروسازی حدود 4 میلیارد دلار بوده است، افزود: با اقداماتی که برای داخلی‌سازی این قطعات صورت گرفته، میزان واردات به یک‌ونیم میلیارد دلار تبدیل شده است که کاهش قابل ملاحظه‌ای در ارزبری کشور به حساب می‌آید.

تخصیص خودرو براساس قانون بودجه

در این مراسم سعید اوحدی ريیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه اعطای تسهیلات برای تامین خودرو با اقساط پنج‌ساله برای جانبازانی که مشکل حرکتی دارند، در قانون بودجه 1400 مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: امیدواریم با تفاهم با بانک مرکزی بتوانیم این تسهیلات را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این بند قانونی بیش از 10 سال است که اجرایی نشده است، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، کمک قابل قبولی به جانبازان و همچنین خانواده‌های مدافعان حرم صورت گیرد.

عرضه 30 هزار خودرو به جانبازان تا پایان امسال

محسن صالحی نیا ريیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: جامعه هدفی برای هر دو خودروساز کشور تعریف شده تا با نظارت و حمایت وزارت صمت و در کنار بنیاد شهید این تفاهمنامه به امضا برسد. حدود 30 هزار دستگاه خودرو طبق ضوابط و روابط به واجدین شرایط اهدا خواهد شد.

براساس اعلام باشگاه خبرنگاران جوان او با تاکید بر همکاری‌های انجام شده برای انتخاب نوع خودرو گفت: با توجه به استفاده از گیربکس اتوماتیک در اغلب خودرو‌های در نظر گرفته شده امیدوارم عملکرد مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

در روزهای آینده تارا تحویل خریداران می‌شود

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمینه داخلی‌سازی اتوبوس فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام شده است، اظهار کرد: میزان وابستگی به واردات در تولید اتوبوس در سال 99 از 58 هزار یورو به 44 هزار یورو رسید و در سال جاری نیز برنامه کاهش این عدد به 33 هزار یورو را در دستورکار داریم.

وی همچنین از تحویل تارا به خریداران طی روزهای آینده خبر داد و گفت: گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز مرحله کالیبراسیون را پشت سر می‌گذارد که تحویل تارا با گیربکس اتوماتیک در شهریورماه امسال آغاز خواهد شد.

براساس اعلام فارس، مقیمی افزود: تولید انبوه گیربکس نیمه اتوماتیک خودرو نیز از شهریورماه و هفته دولت آغاز خواهد شد.

جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم با بیان اینکه اولین خودروی کراس اور کوچک اقتصادی توسط سایپا به زودی رونمایی خواهد شد، افزود: تولید انبوه این خودرو از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: طی یک‌سال گذشته بیش از 60 قطعه حساس خودرو داخلی‌سازی شده است و خط تولید یک محصول با همکاری هوافضای سپاه به زودی افتتاح خواهد شد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد