سرمایه گذاری در طلا یا سهام اپل یا بیت کوین، کدام پایدارترند؟

سرمایه گذاری در طلا یا سهام اپل یا بیت کوین، کدام پایدارترند؟

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز و نیز پیش بینی بازار در روز‌های آینده خواهد پرداخت.

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز و نیز پیش بینی بازار در روز‌های آینده خواهد پرداخت.

بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز در محدوده‌ی 27202 دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی 1.25 درصد کاهش داشته است.

مکگلون تحلیلگر معروف بلومبرگ اظهار داشت خوشبینی بازار در مورد افزایش نرخ‌های بانگ مرکزی ممکن است نابجا باشد. در حالی که این اقدامات با هدف مهار فشار‌های تورمی انجام می‌شود خطر اصلاح بیش از حد یا حتی رکود وجود دارد. در چنین سناریویی، بیت کوین آسیب پذیرتر می‌شود و به نظر می‌رسد چشم انداز آینده بیت کوین به سمت یک مسیر نزولی متمایل شود.

داده‌های وب‌سایت دبلاک (The Block) نشان می‌دهد که نوسانات سالانه بیت کوین در حال حاضر در محدوده 32 درصد قرار دارد و نسبت به اوج 71 درصدی آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. گفتنی است که این مقدار، از نوسان سهام شرکت‌های بزرگی مثل آمازون و متا کم‌تر است. در حال حاضر طلا و سهام شرکت اپل، همچنان سرمایه‌گذاری‌های پایدارتری نسبت به بیت کوین هستند.

قیمت سکه

قیمت سکه طرح جدید امروز در محدوده‌ی 27195000 تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی 0.34 درصد کاهش داشته است.

امروز حباب تمام سکه‌ها سبز و افزایشی بود بطوری که در زمان نوشتن این گزارش حباب سکه امامی با 142 هزار تومان افزایش به 6 میلیون و 967 هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی با 342 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 867 هزار تومان رسید. حباب نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 4 میلیون و 935 هزار تومان و 5 میلیون و 315 هزار تومان و در نهایت 3 میلیون و 708 هزار تومان رسیدند.

قیمت طلا

قیمت طلای 18 عیار امروز در محدوده‌ی 2459400 تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی 1.81 درصد کاهش داشته است.

قیمت طلای جهانی با 0.01 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در لحظه‌ی نگارش این گزارش به 1948 دلار و 46 سنت رسید.

به علت تعطیلی وسط هفته معاملات طلا و سکه حجم کمی خواهد داشت، معامله گران در این شرایط کف حمایتی 30، 29 و 28 میلیون تومانی را پیش رو خواهند داشت از طرفی نیز اگر اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی اعلام نگردد سه سقف مهم 34، 35 و 36 میلیون تومانی را برای سکه خواهیم دید.

قیمت دلار

قیمت دلار امروز در محدوده‌ی 42135 تومان نیز معامله شد و نسبت به روز گذشته معاملاتی تغییری نداشته است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد