قیمت خودرو امروز 4 مهر / افزایش قیمت خودروهای پژو و دنا

قیمت خودرو امروز 4 مهر / افزایش قیمت خودروهای پژو و دنا

قیمت خودرو در بازار بعد از چند روز روند نزولی قیمت‌ها با افزایش روبه‌رو شد و تعدادی از خودروهای پژو، تیبا و دنا افزایش قیمت داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار خودروهای داخلی چند روزی بود که روند نزولی قیمت‌ها موجب کاهش قیمت تعداد زیادی از خودروها شده بود اما بعد از چند روز نزول در بازار قیمت خودرو با روند افزایشی همراه شد.

خودروهای پژو، تیبا و دنا افزایش قیمت داشتند. پژو 206 تیپ 2 مدل 99 به 230 میلیون تومان کاهش یافت. خودرو پژو 207 دنده‌ای مدل 1400 به 321 میلیون تومان کاهش پیدا کرد. پژو پارس LX از دیگر خودروهای گروه پژو بود که روند صعودی قیمت داشت و به قیمت 298 میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا هاپ بک مدل 99 و 1400 افزایش قیمت داشت وزبه ترتیب به 150 و 156 میلیون تومان رسیدند.

خودرو دنا معمولی با افزایش حدود یک درصدی 322 میلیون تومان و دنا پلاس دنده‌ای ساده 364 میلیون تومان قیمت خورد. خودروهای گروه سمند نیز افزایش قیمت داشتند.

نظر شورای رقابت در مورد واردات خودرو

مصوبه اخیر مجلس در رابطه با واردات خودرو که به منظور ساماندهی صنعت خودرو مصوب شده بود، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت.

در این مصوبه در کنار شرایط تعیین شده، مقرر شد که سقف تعداد خودروهای وارداتی مجاز هر شش ماه یکبار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروهای سواری طی یکسال قبل مشخص شود، این در حالی بود که پیش از این مسيولان شورای رقابت به نوعی موافقت خود برای واردات خودرو را اعلام کرده بودند.

این که در حال حاضر شورا چه نظری در رابطه با مصوبه مجلس داشته و آیا می تواند بر تغییر وضعیت بازار خودرو موثر باشد، موضوعی است که از رضا شیوا،ريیس شورای رقابت مورد پیگیری قرار گرفت و وی در این رابطه توضیحاتی ارايه کرد.

بحث واردات خودروهای لوکس مطرح نیست

ريیس شورای رقابت با اشاره به این که واردات خودرو و رایزنی در این رابطه موضوع جدیدی نیست و به دولت قبل برمی گردد، افزود: در دولت گذشته نیز شورای رقابت چندین بار طی مکاتبه‌ای خواستار برنامه‌ریزی برای واردات خودروهای پرتیراژ و ایجاد بازار رقابتی شده بود، اما به هر صورت دولت به دلیل وضعیت ارزی این موضوع را نپذیرفت و وارداتی صورت نگرفت.

وی با بیان این که ما بحثی برای واردات خودروهای لوکس و پرمصرف نداریم یادآور شد: همواره براین تاکید داشته‌ایم خودروهای پرتیراز که عامه مردم بتوانند از آن استفاده کنند،‌ در چارچوب تعیین شده وارد کشور شود تا این وضعیت انحصاری را تحت تاثیر قرار دهد و رقابت ایجاد کند.

مطالعه بیشتر: نظر شورای رقابت در مورد واردات خودرو

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد