از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟

از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟

با وجود اینکه هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده است بسیاری از نانوایی‌ها قیمت خود را بالا بردند که بر اساس اعلام سازمان صمت تهران مردم می‌توانند شکایت از آن‌ها را از طریق تماس با شماره 124 گزارش یا در سامانه 124 ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته‌های اخیر زمزمه‌های افزایش قیمت نان مطرح شده، اما مسيولان بخش‌های مختلف می‌گویند هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتند و افزایش قیمت نان پیش از اعلام نرخ مصوب جدید تخلف است.

در این رابطه یدالله صادقی، ريیس سازمان صمت استان تهران تاکید کرد: تا زمانی که مراجع ذی‌صلاح نرخ جدید نان را اعلام نکند، نرخ مصوبات قبلی ملاک عمل بازرسان است و با هر واحدی که تخطی کند، برخورد خواهد شد.

به گفته وی شهروندان می‌توانند تخلف‌های صنفی از جمله گرانفروشی را از طریق تماس با شماره 124 گزارش یا در سامانه 124 ثبت کنند تا پیگیری شود.

ريیس سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه نان در اولویت بازرسی قرار گرفته، گفت: درحال حاضر بازرسان دايما به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند و تخلفات آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می‌دهند.

در حال حاضر بر اساس سامانه 124 هنوز قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه‌ای 1000 تومان، سنگگ ساده یارانه‌ای 1200 تومان، تافتون ساده یارانه ای 550 تومان و لواش ساده یارانه‌ای 300 تومان است. قیمت مصوب واحدهای نانوایی آزادپز نیز در سامانه 124 به ترتیب 1500، 1800، 850 و 450 تومان برای نان‌های بربری، سنگگ، تافتون و لواش ثبت شده است.

اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بسیاری از نانوایان قیمت‌ها را افزایش دادند.

منبع: ایسنا

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد