وضعیت بورس با نوسان جدید فردا شنبه چگونه است؟

وضعیت بورس با نوسان جدید فردا شنبه چگونه است؟

فردا اولین روز اجرایی شدن قانون جدید دامنه نوسان در نمادهای بورسی از منفی 2 تا مثبت 6 درصد است که در مجموع با توجه به تصمیم جدید، کمرنگ شدن امیدها برای بازگشت سریع به برجام و افزایش قیمت دلار، به نظر می‌رسد عوامل داخلی دوباره می‌تواند سیگنال صعود برای بورس را صادر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فردا اولین روز اجرایی شدن قانون جدید دامنه نوسان در نمادهای بورسی از منفی 2 تا مثبت 6 درصد است.

علی‌رغم آنکه دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، صبح امروز مدعی شد دامنه نوسان متقارن به مدت یک ماه اجرا خواهد شد، اطلاعیه سازمان در روز گذشته از واژه تا «اطلاع ثانوی» برای این قانون استفاده کرده بود.

از زمانی که زمزمه‌های قانون جدید در بازار شنیده شد شاهد یک هفته متعادل با گرایشات صعودی بودیم.

علاوه بر تاثیرات مثبتی که از قوانین جدید طی هفته گذشته مشاهده شد، وضعیت بازارهای موازی دلار و طلا نیز در هفته گذشته صعودی بود.

به نظر می‌رسد تکلیف نامشخص مذاکرات بین‌المللی ایران پس از انتخاب ريیس جمهور آمریکا یکی از اصلی‌ترین علل صعود دوباره در بازار دلار باشد.

به هر سو افزایش قیمت در بازار دلار می‌تواند محرک افزایشی دیگری برای بورس باشد.

تعدادی از تحلیل‌گران و فعالان بازار که موافق تصمیم جدید برای دامنه نوسان هستند معتقدند تغییر دامنه نوسان در شرایط خاص کنونی می‌تواند بستر مناسبی برای بازاری که از مسیر تحلیل خارج شده است، ایجاد کند.

موافقان این تصمیم بر این باورند که در صورت رسیدن به شرایط ثبات اقتصادی، دامنه نوسان دستخوش تغییرات دیگری هم خواهد شد و سرمایه‌ها با زیان کمتری رو به رو می‌وند از طرفی فعالان بازار فرصت بیشتری دارند تا با تامل درباره آینده سرمایه‌های خود تصمیم‌گیری کنند.

در مجموع با توجه به تصمیم جدید، کمرنگ شدن امیدها برای بازگشت سریع به برجام و افزایش قیمت دلار، به نظر می‌رسد عوامل داخلی دوباره می‌تواند سیگنال صعود برای بورس را صادر کند.

منبع: بورس فوری

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد