بهای میوه‌های گرمسیری شکسته شد!/ کاهش قیمت انبه به کیلویی 35 هزار تومان

بهای میوه‌های گرمسیری شکسته شد!/ کاهش قیمت انبه به کیلویی 35 هزار تومان

قیمت انبه که تا کیلویی 250 هزار تومان هم رسیده بود، شکسته شد. ريیس اتحادیه بارفروشان میوه با اعلام این خبر گفت: انبه به کیلویی 35 هزار تومان رسیده است و بهای موز هم رو به کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هر کیلو انبه که تا همین چند وقت پیش به بالای 250 هزار تومان هم رسیده بود حالا با فرا رسیدن فصل برداشت بهای آن شکسته شد.

ريیس اتحادیه بارفروشان با اعلام این خبر به تجارت‌نیوز گفت: یک زمانی انبه از پاکستان وارد کشور می‌شد اما حالا با آموزش کشاورزان سیستان و بلوچستانی انبه در این استان و استان هرمزگان تولید و برداشت می‌شود.

مصطفی دارایی‌نژاد همچنین با اشاره به ارزبری بالای واردات موز گفت: بابت واردات موز از کشورهای خارجی، سالانه 500 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود اما امیدواریم با تکنیک‌های کارشناسی و علمی موز مورد نیاز کشور هم از باغات سیستان و بلوچستان تامین شود.

البته قیمت موز هم سال گذشته حسابی خبرساز شد که حالا فعالان بازار می‌گویند با واردات منظم موز به کشور قیمت این میوه ثابت مانده است.

ريیس اتحادیه بارفروشان هم از واردات محموله جدید موز خبر داد و گفت: یک کشتی شش هزار تنی از اکوادور در راه است و 300 تا 400 کانتینر موز هم پشت مرز قرار دارد تا اقدامات گمرکی آن انجام و ترخیص شود.

او همچنین گفت: قیمت موز بر قیمت سایر میوه‌ها اثرگذار است! و البته بهای آن دیگر از 20 تا 21 هزار تومان گران‌تر نمی‌شود.

امروز قیمت موز هندی بین 20 تا 21 هزار تومان و موز اکوادوری هم بین 22 تا 23 هزار تومان فروخته بوده است که پیش‌بینی می‌شود با ورود محموله جدید قیمت موز از هفته آینده اندکی کاهش داشته باشد.

مطالعه بیشتر: چرا سیب زمینی و گوجه گران شد؟ / صادرات صیفی‌جات نصف شد
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد