سازمان بورس موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت شد

سازمان بورس موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت شد

بورستهران- ایرنا- سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نخستین دستگاه اجرایی موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت کشور شد.

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، اهمیت آمار در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، کیفیت آمارهای تولیدی را به دغدغه اصلی نظام آماری مبدل کرده است. به عبارتی، اعتماد سیاست‌گذاران، فعالان اقتصادی، محققین و افراد جامعه به کیفیت آمارهای تولید شده و اتخاذ تصمیم بر مبنای آن نقشی اساسی در پیشبرد سیاست‌ها و اهداف هر جامعه داشته و از این رو، تعیین ملاک‌هایی برای ارزیابی این کیفیت، مورد توجه مسيولین نظام آماری قرار گرفته است.

در همین راستا، چارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی منطبق با چارچوب ملی تضمین کیفیت سازمان ملل تدوین شده و آیین‌نامه پیاده‌سازی آن از سوی مرکز آمار ایران ابلاغ شده است. در این آیین‌نامه، دستیابی به کیفیت آماری در قالب سه سطح «گواهینامه اهتمام کیفیت»، «گواهینامه تعهد به کیفیت» و «گواهینامه تضمین کیفیت» برنامه‌ریزی شده است.

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی نیز به عنوان مسيول کمیته آمارهای مالی در نظام آمار کشور، با اذعان به اهمیت آمارهای تولیدی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس توصیه‌های مرکز آمار ایران در قالب «آیین‌نامه اجرایی صدور گواهینامه اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی ایران» اقدام به اخذ نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی سازمان‌های بورس و اوراق بهادار و گمرک جمهوری اسلامی کرد.

در نهایت با راهبری و مشاوره دبیرخانه کمیته آمارهای مالی - دفتر آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی - و تلاش، تعهد و تخصص همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار، این سازمان موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت شد و افتخار دریافت نشان مذکور را برای وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان نخستین دستگاه اجرایی کشور رقم زد.

این تندیس در روز استاندارهای آماری و کیفیت آمارهای رسمی، با حضور دکتر سبحانیان معاون سیاست گذاری اقتصادی و ريیس کمیته آمارهای مالی، دکتر عیوضلو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین سایر مدیران حوزه نظام آماری کشور توسط دکتر حسین‌زاده ريیس مرکز آمار ایران و دبیر شورای عالی آمار اعطا شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد