مهاجر: برنامه ای برای تغییر قیمت خرید تضمینی گندم نداریم

مهاجر: برنامه ای برای تغییر قیمت خرید تضمینی گندم نداریم

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه ای برای بررسی قیمت جدید خرید گندم برای سال زراعی جاری نداریم، هنوز...

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، درباره بررسی قیمت جدید خرید گندم برای سال زراعی جاری، اظهار داشت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است و تصمیم همانی است که بود.

وی افزود: اگر قرار باشد نرخ خرید تضمینی گندم ایجاد شود به طور رسمی اعلام می‌شود و موارد مطرح شده درباره نرخ خرید تضمینی گندم شایعه است و شورای قیمت گذاری در این خصوص فعلا برنامه ای ندارد.

مهاجر اضافه کرد: از 18میلیون هکتار اراضی کشاورزی حدود 9.5 میلیون هکتار دیم است که زراعت، باغبانی و فعالیت های شیلاتی را شامل می شود، باید به اراضی دیم رسیدگی کنیم که این مهم نیازمند اقدامات علمی، فنی، ترویجی، پیگیری های مستمر و ساختار مشخصی است تا عملکرد در واحد سطح افزایش و هزینه ها کاهش یابد.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: باید به معیشت کشاورزان دیم کار توجه کنیم زیرا کشاورزان دیم کار از تمکن مالی ضعیف تری برخوردار هستند و باید از لحاظ مالی و اقتصادی توجه ویژه ای به آنها شود به همین دلیل طی فرآیندی طرحی تهیه شد که با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بر روی آن کار و برای حضرت آقا فرستاده شد ایشان هم با آن موافقت کردند.

وی افزود: به صورت آزمایشی ابتدای طرح حدود 660 هزار هکتار را زیر این برنامه بردیم و نتایج خوبی داشت در سال گذشته با وسعت بیشتری این کار انجام شد و امسال هم در 21 استان کشور در حال اجرا است .

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد