بیش از نیمی از زمین‌های عراق در معرض تبدیل شدن به بیابان

بیش از نیمی از زمین‌های عراق در معرض تبدیل شدن به بیابان

یکی از مقامات وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد که 15 درصد زمین‌ها در این کشور به بیابان تبدیل شده و 55 درصد نیز در معرض تبدیل شدن به بیابان قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، رویا مزال، دبیر بخش جنگل‌ها و مقابله با بیابان‌ها در وزارت کشاورزی عراق گفت: بیش از نیمی از زمین‌ها در عراق در معرض تبدیل شدن به بیابان قرار دارند.

عراق با بحران بی‌سابقه خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی به خاطر اقدامات ترکیه در پایین آوردن میزان آب ورودی رودخانه‌های دجله و فرات روبرو است. این مسيله باعث شده تا میزان حجم آب در دسترسی زمین‌های کشاورزی در عراق به نصف کاهش یابد و در برخی از استان‌های این کشور، کشاورزی به طور کامل متوقف شود.

به گفته مزال، کاهش بارندگی در زمستان سال 2021 و افت آب ورودی از کشورهای بالادستی باعث کاهش فعالیت‌های کشاورزی در عراق شده است و به خاطر کمبود امکان تولید زمین‌های کشاورزی در معرض بیابان شدن قرار گرفته‌اند.

به گفته وی تاکنون 15 درصد از زمین‌های کشاورزی معادل حدود 17 هزار کیلومتر مربع به بیابان تبدیل شده و 55 درصد نیز در معرض دچار شدن به همین سرنوشت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد