سهامداران فخوز و ارفع بخوانند / عملکرد ضعیف فولادی‌ها در شهریور

سهامداران فخوز و ارفع بخوانند / عملکرد ضعیف فولادی‌ها در شهریور

شهریور ماه گزارش‌ مالی شرکت‌ها بورسی منتشر می‌شود. این گزارش‌ها یکی از عوامل موثر بر روند بازار از سمت کارشناسان بورسی بیان شده است. در گزارش زیر به بررسی گزارش مالی شهریور ماه دو شرکت فولادی پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شهریور ماه گزارش مالی شرکت‌ها بورسی منتشر می‌شود. این گزارش‌ها یکی از عوامل موثر بر روند بازار از سمت کارشناسان بورسی بیان شده است. در گزارش زیر به بررسی گزارش مالی شهریور ماه دو شرکت فولادی پرداخته شده است.

عملکرد فولاد ارفع در مرداد و شهریور

درآمد ماهیانه شرکت در شهریور ماه امسال 494 میلیارد تومان بوده است که نسبت به مرداد ماه 41 درصد کمتر شده است. جمع فروش داخلی ارفع در شهریور ماه 494 میلیارد تومان بوده و در این ماه فروش صادراتی را نداشته است.

این شرکت دو محصول شمش فولادی و آهن اسفنجی را تولید می‌کند که در ماه گذشته تنها درآمد شرکت از محل فروش شمش فولادی بوده است.

درآمد ماهیانه شرکت در مرداد ماه امسال 839 میلیارد تومان بوده است که نسبت به تیر ماه کاهش 40 درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در مرداد ماه 1400 با ماه مشابه در سال 99 نشان می دهد میزان درآمد شرکت 69 درصدی افزایش یافته است.

درآمد مرداد ماه شرکت هفت درصد بیشتر از متوسط فروش سال 1400 بوده است. ارفع از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه 1400 در مجموع مبلغ 3921 میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال 99 رشد 95 درصدی داشته است.

عملکرد فولاد خوزستان در مرداد و شهریور

شرکت در شهریور ماه 2360 میلیارد تومان فروش داشته است که بیشترین میزان درآمد آن از محل فروش اسلب به مبلغ 853 میلیارد تومان بوده است. همچنین جمع فروش داخلی فخوز در شهریور ماه 1621 میلیارد تومان بوده و جمع فروش صادراتی این شرکت هم 738 میلیارد تومان بوده است.

همچنین درآمد ماهیانه شرکت در مرداد ماه امسال 2960 میلیارد تومان بوده است که نسبت به تیر ماه کاهش 25 درصدی داشته است.

مقایسه فروش شرکت در مرداد ماه 1400 با ماه مشابه در سال 99 نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت 10 درصد افزایش یافته است.

درآمد مرداد ماه شرکت 17 درصد کمتر از متوسط فروش سال 1400 بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه 1400 در مجموع مبلغ 17828 میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال 99 رشد 90 درصدی داشته است.

 

مطالعه بیشتر: دولت از بورس حمایت می‌کند؟ / فروش اوراق یا سهام ؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد