تعیین سقف قیمت انرژی در اتحادیه اروپا

تعیین سقف قیمت انرژی در اتحادیه اروپا

اتحادیه به منظور حمایت از مصرف کنندگان انرژی قصد دارد قیمت‌های مصرف کننده را برای یک دوره انتقالی تنظیم کند تا از آنها در برابر افزایش ناگهانی حتی قبل از وقوع کمبود شدید محافظت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر روزنامه آلمانی Bild am Sonntag روز شنبه با استناد به سند کمیسیون اروپا در مورد "مداخلات کوتاه مدت در بازار انرژی" نوشت که این کمیسیون می‌خواهد قوانین رقابت اتحادیه اروپا را کنار بگذارد تا به دولت‌ها اجازه دهد در صورت بروز مشکل، سقف قیمت را برای مصرف کنندگان تعیین کنند.

این سند می‌گوید که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اجازه داشته باشند قیمت‌های مصرف کننده را برای یک دوره انتقالی تنظیم کنند تا از آنها در برابر افزایش ناگهانی حتی قبل از وقوع کمبود شدید محافظت کنند.

این روزنامه به نقل از این سند نوشت که «تامین مالی این مداخله مستلزم مبالغ هنگفتی است».اتحادیه اروپا در ماه مارس هشدار داد که تلاش برای محدود کردن قیمت عمده‌فروشی گاز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و تلاش‌ها برای تغییر به انرژی سبز را تضعیف کند.

کمیسیون اروپا قرار است در این ماه از طرح مفصلی برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی روسیه تا سال 2027 در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، رونمایی کند. روسیه 40 درصد گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد