آب تهران جیره‌بندی می‌شود؟

آب تهران جیره‌بندی می‌شود؟

بحران بی‌آبی در کشور جدی است و هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو می‌گوید این بحران در تهران به حدی رسیده که با ادامه این روند، آب در تهران جیره‌بندی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بحران آب در کشور هر روز جدی‌تر از روز پیش می‌شود و در این میان زمزمه جیره‌بندی شدن آب تهران به گوش می‌رسد.

هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو می‌گوید: مردم تهران، سالانه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند و اگر همین روند ادامه‌دار باشد، ناگزیریم آب را در تابستان جیره‌بندی کنیم.

فهمی ادامه می‌دهد: امسال فقط نصف سدهای تهران پر هستند و مقدار آب آن‌ها نسبت به سال پیش، کاهش شدیدی پیدا کرده است.

مردم در برخی از شهرهای حاشیه تهران ساعت‌ها آب آشامیدنی ندارند و برخی از ساکنان روستاها، از قطع آب بیشتر از چند روز در روستاهای خود خبر داده‌اند.

فهمی با اشاره به نصف شدن حجم آب سدهای تهران می‌گوید: با تداوم این اوضاع آب قطعا تا یکی دو ماه آینده جیره‌بندی می‌شود.

امروز هم مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای تهران، در نشست خبری خود به خبرنگاران گفته بود: تهران 372 میلیون متر مکعب یعنی تنها دو برابر سد کرج ذخیره آب دارد.

هدایت فهمی درباره میزان مصرف آب در صنایع تهران هم توضیح می‌دهد: مصرف آب صنایع در تهران بسیار کم است‌. شاید صنایع ما در تهران حدود 200 میلیون مترمکعب آب مصرف کنند.

فهمی در پایان ابراز امیدواری می‌کند که با رسیدن پاییز و سال آبی جدید، اوضاع آب در کشور بهبود یابد‌ اما یوسف رضاپور، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفته است: در فاصله کمتر از 70 روز مانده به پایان سال آبی، امیدی به بارندگی های کافی نداریم.

مطالعه گزارش هزینه 30 میلیارد دلاری رفع بحران آب در ایران پیشنهاد می‌شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد