آتش خودرو به جان توییتر هم افتاد

آتش خودرو به جان توییتر هم افتاد

از توییت‌های پربازدید و پربحث دیروز در فضای توییتر فارسی، توییت رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت دولت سیزدهم بود. او برای اولین بار در مدت زمان حضورش در توییتر، نوشته‌ای...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  فاطمی‌امین در صفحه خود نوشته بود: «سال آینده تولید خودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه‌کشی نیست. برنامه دقیقی مبتنی بر 9 طرح در صنعت خودرو طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌ها کاهش یابد و این مهم تا پایان سال محقق خواهد شد.» یکی از اولین نفراتی که برای وزیر صمت دولت سیزدهم در قسمت نظرات نوشته‌ای پست کرد، علی خسروانی بود.

او در دو توییت جداگانه نوشت: «متاسفانه نگاه شما فقط به تیراژ است. این باید تغییر کند وگرنه زحمات‌تان بی‌اثر می‌شود. به عنوان مثال اگر سالی80میلیون جفت کفش نیاز است با 100میلیون جفت کفش ولی تا سایز 37 نمی‌شود نیاز بازار را جواب داد. تولید و تعدیل بازار هیچ منافاتی با هم ندارند ولی الزاما تولید تعدیل قیمت نمی‌کند.»

خسروانی در توییت دیگری هم نوشت: «افزایش تولید نیاز به برنامه‌ریزی نداشت. خودروساز‌ها تولید و عرضه را در گرو افزایش قیمت آن هم بدون بازار رقابتی نگه داشته بودند که تاکنون موفق نشده بودند اما ظاهرا توسط شما موفق شدند. یک نمونه زیر را مشاهده کنید. افزایش قیمت در انحصار مثل سیلی به گوش اسیر دست‌بسته است. نشان قدرت نیست.»

کامل ابراهیمیان، فعال حوزه بورس هم در قسمت نظرات برای رضا فاطمی‌امین نوشت: «نجات صنعت خودرو آسان است. کافی است تمام کارهایی که برای این صنعت طی این 5دهه انجام شده، متوقف شود؛ 1- استفاده از مدیران خوشفکر و عملگرا (اونایی که کارنامه درخشان دارند) و نه مدیران سیاسی.

2- حذف لاتاری قرعه‌کشی و قیمت‌گذاری دستوری. 3- مشارکت خارجی‌ها (به شرط برچیدن تحریم‌ها).» یکی دیگر از کاربران هم برای وزیر صمت در قسمت نظرات نوشته بود «هر چه خودروسازها در پارکینگ‌هایشان به بهانه‌های مختلف از جمله نقص قطعه انبار کرده‌اند را به یکباره در بازار بریزید، قیمت‌ها اصلاح خواهد شد.

این دیگر تحریم نیست که خارج از اختیار باشد. اقدامی دم‌دستی و شدنی است که موجب رضایتمندی اکثریت می‌شود. البته دست دلال‌ها را باید کوتاه کنید.» توییت وزیر صمت دولت سیزدهم تا زمان تنظیم این گزارش توسط بیش از 400 نفر از کاربران توییتر پسندیده شده بود و حدودا 30 نفر هم با بازنشر آن نظراتشان را درباره وعده رضا فاطمی‌امین نوشته بودند. یکی از این افراد همایون دارابی، فعال حوزه بورس بود.

او با بازنشر توییت وزیر صمت نوشت: «سال آینده تولید خودرو قطعا کمتر از امسال خواهد بود. اگر نگاهی به صورت‌های مالی خودروسازها بیندازید احتمالا حتی به این برداشت خواهید رسید که ممکن است تولید متوقف شود. ایران خودرو در 6ماهه اول امسال به خاطر قیمت‌گذاری و لاتاری پنج‌هزار میلیارد تومان زیان کرده است.» فربد زاوه هم با بازنشر توییت وزیر نوشت: «برای مقابله با تورم پولی باید در سیاست‌های پولی و کسری بودجه بازنگری کرد! افزایش تیراژ با این شیوه تامین مالی و زیان‌دهی عملیاتی واحد تولیدی، تشدید تورم را به دنبال خواهد داشت!»

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد