بانک مرکزی با سوء مدیریت بانک‌ها مقابله و کمیسیون اصل نود به این امر ورود کند

بانک مرکزی با سوء مدیریت بانک‌ها مقابله و کمیسیون اصل نود به این امر ورود کند

نایب ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی فقط با یک رصد دقیق از وضعیت بانکها، می‌تواند با مشکلات و سوء مدیریت‌ها مقابله کند.

بورس نیوز: سید کاظم موسوی، نایب ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اولین قدم برای اصلاح نظام بانکی اصلاح مدیران این بخش است، اظهار کرد: مدیران بی‌کفایت، عامل اصلی زیان‌ده بودن برخی بانک‌ها هستند که بعضا منجر به اعتراض سهامداران آن‌ها نیز شده است.


  • بیشتر بخوانید: «وزیر اقتصاد» محیط امن سرمایه‌گذاری بورسی کجاست!

وی با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق‌تر بانک مرکزی بر بانک‌های خصوصی افزود: باید سوء مدیریت بانک مرکزی در نظارت بر این بانک‌ها، به صورت شکایت در کمیسیون اصل نود مجلس مورد بررسی قرار گیرد و گزارشی در این خصوص به صحن مجلس ارايه شود.

موسوی با اشاره به ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع سوءمدیریت در برخی از بانک‌های خصوصی که بعضا، مدیران خارج‌نشین و دوتابعیتی نیز همچنان در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: قبلا به برخی از این تخلفات رسیدگی و تاکید شده که باید مدیران بانک‌های خصوصی و دولتی، فقط دارای تابعیت نظام جمهوری اسلامی باشند.

نایب ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص علت این تاکید گفت: مدیران دو تابعیتی نمی‌توانند از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنند؛ لذا این افراد نباید در مدیریت بانک‌های دولتی و خصوصی حضور داشته باشند که این مهم، نظارت بیشتر بانک مرکزی را می‌طلبد.

وی در پایان تصریح کرد: بانک مرکزی فقط با یک رصد دقیق از وضعیت بانکها، می‌تواند با مشکلات و سوء مدیریت‌ها مقابله کند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد