واردات لوازم آرایش و ادکلن همچنان ممنوع است

واردات لوازم آرایش و ادکلن همچنان ممنوع است

روز گذشته اعلام شد که ممنوعیت واردات لوازم آرایشی برداشته شده است اما ريیس انجمن صنایع شوینده این خبر را رد می‌کند و می‌گوید: واردات لوازم آرایش و ادکلن همچنان ممنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تیر ماه سال گذشته به دلیل کمبود منابع ارزی واردات لوازم آرایشی و ادکلن ممنوع شد. این در حالی است که دیروز ایسنا از زمزمه رفع ممنوعیت واردات لوازم آرایشی خبر داد.

واردات لوازم آرایشی و ادکلن چقدر واقعیت دارد؟ ريیس انجمن صنایع شوینده به تجارت‌نیوز گفت: درباره چند و چون خبر آزادسازی واردات لوازم آرایشی مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صمت هم این خبر را تکذیب کرد. با توجه به شرایط ارزی کشور بعید است که واردات لوازم آرایشی و ادکلن تا پایان سال آزاد شود.

بختیار علم بیگی افزود: واردات خمیردندان خارجی، لوازم آرایشی و ادکلن همچنان ممنوع است. به اعتقاد فعالان صنایع شوینده چنانچه لوازم آرایشی و ادکلن از مبادی رسمی وارد کشور شود، مانعی درباره واردات آن وجود ندارد.

پیش از این بررسی ایسنا نشان می‌داد «رایزنی‌های صورت گرفته در رابطه با رفع موانع ترخیص و واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، مقرر شده که این کالاها از گروه ممنوعه (27) خارج و به گروه دیگری منتقل شود، این امتیاز در حالی اعمال شده که در این گروه، کالاهای دیگری هم قرار دارند که از مدت‌ها قبل در گمرک دپو بوده و صاحبان آنها حتی به صورت مشروط و براساس توافق دستگاه‌های مربوطه نیز با موانعی برای ترخیص مواجه بودند.»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد