فشارهای نزولی بر قیمت سکه / انتظار معامله‌گران برای مذاکرات

فشارهای نزولی بر قیمت سکه / انتظار معامله‌گران برای مذاکرات

بازار طلا به دلیل مذاکرات پیش‌رو راکد شده است. همین عامل باعث شده که معامله‌گران برای خرید و فروش طلا دست نگه دارند. آیا هفته آینده طلا ارزان می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه 13 آبان با 3,200 تومان کاهش،یک میلیون و 168 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه امامی در بازار آزاد پنجشنبه با 10,000 تومان کاهش،11 میلیون و 821 هزار تومان معامله شد.

مذاکرات پیش‌رو سرمایه‌‌گذاران را دچار سردرگمی کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد از هفته گذشته تاکنون سرمایه‌گذاران در بازار طلا عقب‌نشینی کردند و تمایلی به خرید و فروش طلا ندارند. گویا معامله‌گران هم منتظر آینده مذاکرات هستند.

فروشندگان طلا می‌گویند خرید و فروش در بازار طلا تقریبا به صفر رسیده است. گویا اکنون تنها کسانی که در روزهای آینده مراسم عروسی دارند، متقاضی هستند و به بازار مراجعه می‌کنند. البته که حجم خرید آنها هم قابل توجه نیست.

معامله‌گران منتظر مذاکرات هستند

ريیس اتحادیه طلای تهران با اشاره به پیش‌بینی خود نسبت به آینده بازار طلا توضیح داد: مذاکرات در آذر جدی می‌شود اما فعلا معامله‌گران بازار هم منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو نوسان شدیدی نداشته باشد یعنی احتمالا قیمت طلا ثابت باقی بماند.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: در شش روز گذشته تقریبا بازار ارز روند با ثباتی داشته و در این شرایط استقبال مردم نسبت به خرید طلا کمتر می‌شود. فعلا بازار طلا راکد است و چندان خریدار و فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد.

او ادامه داد: در طول این هفته علی‌رغم افزایش 11 دلاری انس جهانی اما طلا در بازار ایران روند با ثباتی داشت و در آخرین معاملات با قیمت یک میلیون و 171 هزار تومان معامله شد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو / معامله‌گران طلا نمی‌خرند

دنیای اقتصاد نوشت:

فشارهای نزولی بر قیمت سکه

فشارهای نزولی همچون تعیین‌تکلیف زمان مذاکرات هسته‌‌‌ای و در مقابل، ممنوعیت معاملات ارزی در افغانستان و برخورد نیروی دریایی سپاه با ناو آمریکایی که از عوامل تغییرات نرخ ارز بودند، روند سکه و طلا را تحت‌الشعاع قرار دادند؛ به طوری که اخبار برای کاهشی شدن روند، قدرت بیشتری داشت و این فلز زردرنگ در سطح 11میلیون و 820تومان بسته شد و 25/ 0درصد عملکرد منفی در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند. لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاران سکه با علامت‌‌‌های سیاسی و اقتصادی متفاوتی مواجه بودند که باعث شد، متقاضیان خرید تمایل زیادی به حضور در بازار برای انجام معامله نداشته باشند. علاوه بر این، با توجه به تنش‌‌‌های اخیر، ممکن است این فلز گرانبهای داخلی به‌سرعت نسبت به شروع مذاکرات واکنش نشان ندهد و با توجه به روند دلار، مسیر خود را تعیین کند.

روند حمایتی طلای جهانی

اونس طلا در معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر تصمیمات فدرال‌رزرو آمریکا به منظور ‌شتاب‌نگرفتن در افزایش نرخ بهره اوراق قرضه این کشور، در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت؛ به طوری که طلای جهانی (ساعت 20) روز گذشته در سطح 1814دلار مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب، اونس طلا توانست ارزش خود را به بالای مرز حساس 1800دلار برساند و در مسیر ثبت رشد هفتگی خود قرار گرفت. با توجه به مسیر ارزش دلار اکنون سرمایه‌گذاران این بازار در انتظار انتشار گزارش‌های اشتغال ماهانه ایالات‌متحده آمریکا به منظور ارزیابی سلامت کاری این کشور و تاثیر آن بر دورنمای نرخ بهره اوراق که شفاف کردن روند قیمت طلا را نیز در پیش دارد، هستند. علاوه بر این، عبور از سطح 1800دلار و تثبیت در بالای این قیمت برای طلا می‌تواند افزایش بیشتر قیمت‌ها را در کوتاه‌مدت تشدید کند.

مطالعه بیشتر: ریسک سرمایه گذاری در کدام بازار کمتر است؟ (ویديو)https://tejaratnews.com/%d8%b1%db%8c%d8%b3%da%a9-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد