نگاه مردم به آینده بازار ارز / اسکناس آمریکایی گرانتر می‌شود یا ارزانتر؟

نگاه مردم به آینده بازار ارز / اسکناس آمریکایی گرانتر می‌شود یا ارزانتر؟

ظاهرا این روزها که فضای بازار ارز خبری‌تر شده ، حتی سایه‌ای هم از ثبات قیمت دیده نمی‌شود و دلار یا با سرعت در حال سقوط است یا یک شبه صعودی می‌شود و تا رسیدن خبر بعدی صعودی می‌ماند. اما مردم، در چنین شرایطی چه آینده‌ای را می‌توانند برای این بازار متصور شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار پس از چندین هفته نوسان در کانال 25 هزار تومانی با تایید نهایی نامزد دموکرات‌ها شروع به ریزش کرد تا جایی که در عرض ده روز، یعنی 29 دی ماه وارد کانال 21 هزار تومانی شد.

از اول بهمن نیز دلار در میان کانال‌های 21 و 22 هزارتومانی در حال نوسان بوده تا این که روز گذشته تابلوی صرافی ملی بهای این اسکناس آمریکایی را 23 هزار و 413 تومان نشان داد و در بازار آزاد بیش از 24 هزارتومان معامله شد.

این نوسانات عجیب و غریب دلار در دورانی که فعالان و کارشناسان باور دارند فضای بازار به قدری تحت تاثیر اخبار است که حتی شایعات هم روی رفتار معامله‌گران تاثیر می‌گذارد، موجب شده مردم نگرش‌های متفاوت و بعضا متضادی نسبت به وضعیت بازار ارز و ادامه آن داشته باشند.

در ادامه چشم‌انداز تعدادی از مخاطبان تجارت‌نیوز به آینده بازار ارز آمده است.

« قیمت دلار دست خودشان است»

« دلار به دلیل حمایت از بورس گرانتر شد، احتمالا بیشتر هم بشه»

« پایین آمدن قیمت دلار قطعی است. چرا که آمریکا و ایران ناگزیر به برگشت به برجام و مذاکرات آینده هستند. بالا و پایین شدن ارز دراین روزها هم بازی است برای خالی کردن جیب آدم‌های بی‌تجربه»

« دلار با دوتا فرمان رفع تحریم‌‌ها توسط آقای جوبایدن کاهش می‌یابد. فریب عوامل بانک‌ها و دلال‌ها را نخورید. به هیج عنوان دلار، سکه ، طلا وخودرو نخرید. تا یک ماه دیگه شاهد تحول سقوط70 درصدی قیمت‌ها خواهیم بود»

« کسری بوجه جبران که بشه، تهشم یکم پول واسه اقازاده‌ها بمونه، انشالله ارزون میشه همه چیز. اینا همه دست خودشون است»

« والا تو این چهل و اندی سال ما چیزی ندیدیم ارزون بشه. تجربه نشون داده امروز نخری باید فردا گرونتر بخری»

« با نزدیک شدن به زمان رای‌گیری‌ها و انتقال دولت بعدی مطمن باشید دلار ریزش شدیدی پیدا خواهد کرد»

« بایدن هم هیچ تاثیری نداره. بدتر میشه که بهتر نمیشه. برید حرفاش در مورد اسراییل رو بشنوید و ببیند که گفته از راهنمایی اسراییل استفاده می‌کنه و هیچ موقع کاری نمیکنه که اسراییل ناراحت بشه و…»

« همه می‌دونند که قیمت دلار در این مملکت پایین‌تر از این قیمت‌هاست. فقط یه عده خودشون رو میزنن به نفهمی که دلار در منزل دارند، بسه دیگه دلار دیگه بالا نمیره»

« همه چیز زیر سر دولت تدبیر ونامید هست که دلار داره همینجوری میره بالا»

مطالعه بیشتر: سیگنال گمرک به بازار ارز / چرا دلار دوباره گران شد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد