کارنامه عرضه اولیه لطیف در فصل بهار | سود خالص چقدر شد؟

کارنامه عرضه اولیه لطیف در فصل بهار | سود خالص چقدر شد؟

سهام لطیف برای اولین بار در تیرماه سال جاری در بازار سرمایه عرضه شد. این نماد تازه عرضه اولیه شده به تازگی گزارش فصل بهار خود را منتشر کرد. نکته قابل توجه در صورت مالی شرکت لطیف هزینه مالی صفر این شرکت می‌باشد که حاکی از این است که از تسهیلات استفاده نشده است.

به گزارش نبض بورس، شرکت محصولات کاغذی لطیف با سرمایه 200 میلیارد ریالی در گروه محصولات کاغذی فعالیت می‌کند. محصول اصلی تولیدی شرکت تیشو می‌باشد. ظرفیت تولید اسمی کل کشور در این محصول حدود 200 تا 230 هزار تن بوده و شرکت لطیف با تولید اسمی 20.5 هزار تن در سال بعد از شرکت پارس حیات و زرین برگ در رتبه سوم کشور قرار دارد.

لطیف از جمله عرضه اولیه های سال جاری است که در 2 تیرماه سهام آن برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد. این نماد به تازگی گزارش عملکرد سه ماهه خود را منتشر کرده است. 

عرضه اولیه ای که تسهیلات نگرفت!
 

در بخش تولید شرکت در 3 ماهه سال 1400، 5.056 تن تیشو تولید کرده و 1 درصد نسبت به دوره مشابه افزایش تولید داشته است.

مجموع درآمد‌های شرکت، نسبت به دوره مشابه سال قبل 80 درصد افزایش یافته و شرکت به درآمد 1.023 میلیار ریالی دست یافته است.

در بخش بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی، اما شرکت افزایش 88 درصدی را تجربه کرده که منجر به رشد سود ناخالص 56 درصدی شده است.

نکته قابل توجه در صورت مالی شرکت لطیف هزینه مالی صفر این شرکت می‌باشد که حاکی از این است که از تسهیلات استفاده نشده است.

در نهایت شرکت در سود خالص رشدی 60 درصدی داشته و رقم 161.526 میلیون ریال رسیده که به ازای هر سهم سودی معادل 808 ریال را ساخته است.

کارنامه تیرماه لطیف زیر ذره بین نبض بورس

در ادامه بر اساس گزارش ماهانه ارايه شده شرکت، فروش ریالی شرکت در تیر ماه 313 میلیارد ریال بوده است. در مجموع فروش 4 ماهه سال 1400 مبلغ 1.336 میلیارد ریال را به ثبت رساند که نسبت به فروش 806 میلیارد ریالی دوره مشابه در سال 1399 از رشد 66 درصدی بر خوردار بوده است. این افزایش به علت افزایش در تولید و افزایش نرخ فروش محصولات بوده است.

 
 
در حوزه تولید، تیر ماه تولید شرکت 1.507 تن بوده و در مجموع 4 ماهه تولید کل شرکت به 6.569 تن رسیده که کاهشی 0.7 درصدی نسبت به دوره مشابه داشته است. شرکت در دوره مشابه سال گذشته تولید 6.618 را به ثبت رسانده است.
 

شایان ذکر است شرکت علاوه بر تولید تیشو در بسته بندی نیز فعالیت داشته که علت کاهش در تولید، کاهش در بسته بندی بوده و شرکت در تولید تیشو رشدی 1 درصدی داشته است.

 
 



در حوزه فروش مقداری، شرکت در تیر ماه فروش 1.247 تن را به ثبت رسانده و در مجموع 4 ماهه فروش شرکت به 5.616 تن رسیده که نسبت به فروش 6.497 دوره مشابه در سال 1399، کاهشی 16 درصدی داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

  • مجامع کدام نمادها این هفته دوم مرداد برگزار می شود؟
  • نقشه بورس امروز چگونه بود؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد