3 خبر فوری مهم برای بازارها / پاسخ ایران به مذاکره مستقیم با امریکا

3 خبر فوری مهم برای بازارها / پاسخ ایران به مذاکره مستقیم با امریکا

پاسخ ایران به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، ورود تانک‌های ارتش آمریکا به سوریه و مذاکره تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان پس از سه سال، سه خبر سیاسی و فوری است که احتمالا برای بازارها در فردا اهمیت قابل توجهی دارد.

به گزارش تجارت‌‌نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو مقام بلندپایه دیپلماتیک نوشت ایران پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای مستقیم با آمریکا را رد کرده است.

آن طور که خبرگزاری‌ها به نقل از این روزنامه روایت کرده‌اند، این روزنامه آمریکایی نوشته طبق اعلام دو دیپلمات بلندپایه، ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای مذاکره مستقیم با واشنگتن درباره برجام مخالفت کرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات بلندپایه اروپایى ادامه داده تهران حضور در نشست غیررسمى با گروه 1+5 را رد کرده زیرا حاضر نیست درباره توافقی مذاکره کند که قبلا در مورد آن مذاکره شده است.

از سوی دیگر دقایقی پیش اعلام شده که نظامیان آمریکایی 23 دستگاه کامیون و خودروی زرهی و تانک به مناطق حومه حس که وارد کرده‌اند.

طبق گزارش مهر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، ارتش ایالات متحده آمریکا تجهیزات نظامی جدیدی را در قالب یک کاروان لجستیک از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید عراق وارد سوریه کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های سوری، ارتش آمریکا به منظور افزایش پشتیبانی از نیروهای مستقر در پایگاه‌های نظامی خود واقع در سوریه اقدام به ارسال تجهیزات کرده است.

نظامیان آمریکایی 23 دستگاه کامیون و خودروی زرهی و تانک به مناطق حومه حس که وارد کرده‌اند.

اما سومین خبر موضوع مذاکره تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان است که این اتفاق پس از سه سال افتاده است.

این سه حاوی نااطمینانی برای بازارها از جمله بازار ارز درحالیست که امروز ريیس جمهور از ارزانی دلار در روزهای آینده سخن گفته است. آیا این نااطمینانی‌ها به معنای نوسان جدید دیگر در فردا است؟

مطالعه بیشتر: قیمت فعلی ارز کاهش می‌یابد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد