رکود بورس عمیق نیست / تعادل در بازار سرمایه پس از اتمام فصل مجامع

رکود بورس عمیق نیست / تعادل در بازار سرمایه پس از اتمام فصل مجامع

در جریان معاملات دومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با 3هزار و 143 واحد کاهش به رقم 402هزار و 433 واحد رسید. شاخص کل بورس نیز...

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین به بررسی روند معاملات امروز پرداخت و گفت: تعطیلی فردا (27تیرماه)، تاثیر چندانی بر بازار سرمایه ندارد و هفته جاری، بورس کم‌جان‌تر است. زیرا مجمع بسیاری از نمادها برگزار خواهد شد و ارزش معاملات بازار به صورت ناخودآگاه کاهش می‌یابد.

پورکار افزود: پیش‌بینی من برای هفته جاری، بازاری متعادل رو به روند نزولی است و باید دید انتشار گزارشات سه ماهه که در کدال منتشر خواهد شد، بازار سرمایه را به چه سمت و سویی خواهد کشاند.

وی تصریح کرد: موضوع روند نزولی در بازار کامودیتی‌ها همچنان بر صنایع فلزی و پتروشیمی‌ بازار سهام، اثرگذاری منفی دارد. اما در همین پتروشیمی‌ها، برخی از کامودیتی‌ها هستند که انرژی محور محسوب می‌شوند و عملکرد بدی به تبع افت بازارهای جهانی ندارند. درخصوص این موضوع میتوان اوره را مثال زد. برای مثال، گزارش سه ماهه خراسان، تاثیر مثبتی را برجای گذاشت و عملکرد بدی نبود. به همین دلیل، انتظار می‌رود که اوره‌سازان که در گروه پتروشیمی‌ها قرار دارند، روند متعادل‌تری را طی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: من فکر می‌کنم که رکود بازار، عمق زیادی ندارد. اما نکته‌ قابل توجه این است که در حال حاضر، شاخص یک میلیون و 450هزار واحد برای بازار سرمایه بسیار مهم است. تحلیل من است که پس از فصل مجامع، تعادل را در بازار خواهیم داد و فکر می‌کنم که ریزش شاخص مانند دوره‌های سال گذشته نیست. زیرا P به E بازار، عدد خوبی است و انتشار گزارشات سه ماهه می‌تواند این عدد را کم کند و فصل مجامع و تقسیم سود نیز، این عدد را کاهش می‌دهد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد