روس‌ها علاقمند به تعمیق روابط با ایران هستند/ اهمیت دسترسی به خلیج فارس از طریق کریدور شمال-جنوب/ محدودیت‌های واردات را کاهش می‌دهیم

روس‌ها علاقمند به تعمیق روابط با ایران هستند/ اهمیت دسترسی به خلیج فارس از طریق کریدور شمال-جنوب/ محدودیت‌های واردات را کاهش می‌دهیم

ایلنا: معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه اظهار داشت: کریدور شمال – جنوب برای روسیه بسیار مهم است و ما به دنبال توسعه این کریدور و دسترسی روسیه به حاشیه خلیج فارس و...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، الکساندر نواک در نشست تجاری بین ایران و فدراسیون روسیه با بیان اینکه تلاش رهبران دو کشور برای افزایش‌های همکاری های اقتصادی بوده است، اظهار داشت: فشارهای زیادی از سوی کشورهای غیر دوست به سمت روسیه وارد می‌شود از این رو برای افزایش همکاری‌های بین دو کشور امروز هیات بزرگی از روسیه به ایران آمده‌اند.

وی افزود: هیات متشکل از بخش‌های دولتی روسیه، فرمانداری، تجار ، فعالان اقتصادی، نمایندگان تولید از روسیه به ایران آمدند تا مسایل را برای تعمیق روابط پیش ببریم.

معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه با تاکید بر اینکه دیدار امروز بین ایران و روسیه نقش بسیار مهمی در روابط بین دو کشور خواهد داشت، گفت: بدنبال ارايه تصویر واقعی و شفافی هستیم تا مسایل بین دو کشور مورد بررسی قرار بگیرد. روس‌ها علاقمند به تعمیق روابط با ایران هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال یافتن فرصتی برای افزایش روابط بودیم که الان شرایط بسیار خوبی برای افزایش همکاری با ایران به وجود آمده است، ادامه داد: می‌توانیم در طرح‌ها و پروژه‌های مهم در ایران مانند نیروگاه اتمی بوشهر همکاری داشته باشیم و روابط بین دو کشور را توسعه ببخشیم.

نواک با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش حجم تبادلات و مبادلات بین دو کشور هستیم، گفت: در سال گذشته فرصت خوبی برای افزایش مبادلات بین ایران و روسیه به وجود آمد به طوری که حجم تبادلات تا 81 درصد افزایش پیدا کرد و به چهار میلیارد دلار رسید در بخش اول امسال هم تبادلات بین دو کشور تا 10 درصد افزایش پیدا کرد.

معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه با تاکید بر تمایلات این کشور برای تکمیل کریدور شمال - جنوب اظهار داشت: کریدور شمال – جنوب برای روسیه بسیار مهم است و ما به دنبال توسعه این کریدور و دسترسی روسیه به حاشیه خلیج فارس و افزایش فعالیت در آن منطقه هستیم.

نواک افزود: روسیه به دلیل شرایطی که امروز با آن مواجه شده به دنبال افزایش واردات است از این رو با شرکای بین المللی به دنبال ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستیم امروز پیشنهاداتی برای افزایش همکاری‌های بین دو کشور وجود دارد و بدنبال انجام طرح‌های فعلی هستیم تا بروکراسی‌های مقابل پیشنهادات جدید رفع شود. در روسیه بودجه قابل توجهی برای افزایش زیرساخت‌های اقتصادی در نظر گرفته شده که این شانس اضافه‌ای برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه است.

نواک افزود: برنامه‌های زیادی برای افزایش حجم واردات و صادرات داریم.

 معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه با بیان اینکه به دنبال این هستیم که محدودیت واردات به روسیه را کاهش دهیم، گفت: به دنبال وضع قوانینی هستیم که واردات و صادرات محصولات پزشکی، تجهیزات، مواد اولیه و خدمات مهندسی آسان تر شود و سیاست ما بر انجام حمایت مالی از بخش صنایع و تجارت است.

وی افزود: در بازار روسیه نیازهای متعددی وجود دارد که کالاهای ایرانی می‌توانند بازار روسیه را پر کنند.

نواک تاکید کرد: محدودیت واردات به روسیه کاهش پیدا می‌کند و به دنبال این هستیم که روابط بین دو کشور بر پایه پول ملی ایران و روسیه انجام شود.

معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت: در این سفر مشکلات و موانع پیش رو برای توسعه روابط دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید نیازها و اهداف دو کشور بررسی شود تا بستر آرامی برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی ایجاد گردد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد