پیش‌بینی قیمت طلا امروز 8 خرداد 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 8 خرداد 1400

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قیمت طلا، سکه و ارز به ثبات رسید. . عوامل موثر در نوسان‌های بازار طلا، نوسان در نرخ انس جهانی و قیمت دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، چنانچه قیمت ارز کنترل شود و انس جهانی طلا تغییری نداشته باشد، طلا در هفته دوم خرداد گران نمی‌شود.

بذرافشان گفت: دامنه تغییر قیمت سکه بین 9 میلیون و 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است. به نظر می‌رسد نوسان اندک قیمت سکه ادامه‌دار است.

دبیر هیيت مدیره اتحادیه طلا به افزایش قیمت سکه در کنار افزایش 10 دلاری انس جهانی اشاره کرد و توضیح داد: بنا بر افزایش انس جهانی و قیمت سکه در بازار چهارشنبه تقاضا برای خرید سکه تا حدودی افزایش یافت.

او درباره شرایط موجود در بازار طلا معتقد است بازار طلا داخل با یک روند ثبات نسبی همراه است و عوامل موثر در نوسان‌های بازار، نوسان در نرخ انس جهانی و قیمت دلار است.

همچنین دنیای اقتصاد درباره آینده بازار طلا نوشت:

ناکامی در حفظ 1900 دلاری

روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری به گونه‌ای پیش‌رفت که چشم معاملات به دستیابی به سطح 2 هزار دلار در هر اونس بود، اما پس از صعود قیمت طلا در روز‌های گذشته شاهد یک کاهش نسبی بودیم‌ به‌طوری محدوده 1900دلاری به راحتی واگذار شد.

تلاش این فلز گرانبها در بازگشت به مسیر صعودی در داد و ستد‌ها روز پنج‌شنبه به‌جایی نرسید و این روند در روز بعد نیز ادامه یافت. در حالی‌که تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را تضعیف کرده، قیمت فلز زرد در آخرین روز معاملاتی شاهد کاهش بود. بهای هر اونس روز جمعه در (ساعت 19 به وقت تهران) به 1895 رسید‌ و در مسیر ثبت چهارمین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

عملکرد مثبت سکه

داد و ستدهای هفته گذشته در بازار طلا و سکه، شاهد روزهای پرنوسانی بود، به‌طوری که این تغییرات قیمتی در دام تاثیرات مربوط به اخبار پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و روند پر قدرت رشد اونس طلا تا بالای مرز 1900 دلار در بازار جهانی چشم دوخته بود.

بر این اساس همزمان با صعود طلای جهانی بهای هر سکه تمام بهار‌آزادی با رشد هفتگی 4/ 2 درصدی معادل 240 هزار تومان در معاملات روز پنج‌شنبه به قیمت 10 میلیون و 310 هزار تومان دست‌یافت‌. این تغییرات قیمتی منجر به افزایش انگیزه معامله‌گران سکه برای خرید این فلز گرانبهای داخلی شد‌ اما در این بین اخبار متناقضی از آینده برجام، معامله‌گران این فلز زرد را در حالت تردید قرار داد به‌طوری که روند این بازار برای سرمایه‌گذاران سکه چندان مشخص نیست و معاملات در هاله‌ای از ابهام انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر: دلار کنترل شود، بازار طلا به ثبات می‌رسد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد