پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه/بورس بی‌افت‌وخیز شد؟

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه/بورس بی‌افت‌وخیز شد؟

شاخص کل بورس در هفته اول آذر نسبت به هفته گذشته 1٫5 درصد کاهش داشت. اکثر کارشناسان بازار سهام را در آغاز هفته خنثی پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته اول آذر نسبت به هفته گذشته 1٫5 درصد کاهش داشت. اکثر کارشناسان بازار سهام را در آغاز هفته خنثی پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که شاخص کل چهارشنبه گذشته مجدد به کانال 1٫3 میلیون واحد سقوط کرد و ارزش معاملات نیز در این هفته به طور میانگین روزانه چهار هزار و 500 میلیارد تومان معامله بود.

بازار سهام در حالی وارد دومین هفته از آذر ماه می‌شود که مذاکرات وین در پیش است. سایر بازارهای مالی از جمله بازار ارز شاهد رشد چشم‌گیری بوده و قیمت دلار به بیش از 29 هزار تومان رسیده است. اما در بازار سهام رشد خاصی اتفاق نیفتاده است. برخی از کارشناسان افت بورس به رغم رشد دلار را ناشی از بی‌اعتمادی سهامداران نسبت به این بازار می‌دانند.

اکثر کارشناسان هفته پیش رو را برای بازار سهام متعادل و خنثی می‌دانند، این در حالی است که برخی به رشد شاخص به کمک گروه خودرو امیدوارند و برخی نیز احتمال منفی شدن بازار را با تاثیر ویژه نماد فولاد می‌دانند.

در این بین برخی بالا رفتن تقاضا برای دلار را پیش‌بینی بازار از نتیجه‌بخش نبودن مذاکرات می‌دانند. مذاکراتی که اگر به نتیجه نرسد شاهد افزایش تورم و رشد شارپی بورس خواهیم بود. حال باید دید دوشنبه چه اتفاقی در وین انتظار ما را می‌کشد.

 

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد